شماره ۷۲۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۸ آذر
صفحه را ببند
کمک یک‌میلیارد و ۶۵۰‌میلیون‌ریالی خیران به‌مرکز نیکوکاری حضرت فاطمه(س) مبارکه

سعید ابراهیمی در گزارشی از اقدامات مرکز نیکوکاری حضرت‌فاطمه(س) مسجد جامع شهرستان مبارکه گفت: از ابتدای فعالیت این مرکز تاکنون بالغ‌بر یک‌میلیارد و ۶۵۰‌میلیون ریال از محل خیرات، نذورات و کمک‌های خیرین شهرستان به این مرکز مساعدت شده که حدود ۶۵۰‌میلیون ریال آن به‌صورت نقد و حدود یک‌میلیارد ریال به‌صورت کالا بوده که مبلغ ۷۰۰‌میلیون‌ریال آن بابت کمک به جهیزیه نوعروسان نیازمند هزینه شده است.
وی افزود: ۴۵۰‌میلیون ریال کمک‌های جمع‌آوری شده برای هزینه‌های معیشتی مراجعه‌کنندگان و ۲۰۰‌میلیون ریال آن هزینه برای اطعام فقرا و نیازمندان، ۱۵۰‌میلیون ریال آن هزینه‌های درمانی مددجویان و ۱۵۰‌میلیون‌ریال باقی‌مانده نیز در سایر مواردی همچون مسکن و فرهنگی هزینه شده است.
مدیر کمیته امداد شهرستان مبارکه تصریح کرد: در این مرکز نیکوکاری ۳۰۰ نیکوکار و امدادیار و تعداد ۳۵حامی جهت خدمت و کمک‌رسانی به نیازمندان همکاری دارند.
وی ادامه داد: تحت‌پوشش قرارگرفتن حدود ۴۰۰خانوار با جمعیت نزدیک به ۲‌هزار نفر در لوای خدمات مرکز و برخورداری این تعداد مددجویان از 3 مرحله اعطای سبدکالا در ایام ماه مبارک رمضان، ماه محرم‌الحرام و در آستانه عید نوروز یکی از اقدامات موثر در این حوزه بوده است.
ابراهیمی اضافه کرد: برگزاری جلسات مشاوره با حضور کارشناسان مجرب و ارایه خدمات مشاوره در زمینه آسیب‌های اجتماعی، امورمذهبی و امور درمانی به مددجویان و مراجعان مرکز از دیگر اقدامات این مرکز بوده است.
وی ویزیت و درمان رایگان نیازمندان توسط پزشکان خیر، عقد تفاهمنامه با موسسات خیریه، وکلا، رؤسای اصناف برای سازماندهی و کمک بهتر به نیازمندان، تأمین مخارج تحصیلی و ارایه خدمات به دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب نیازمند را از دیگر اقدامات موثر
 انجام شده این مرکز نیکوکاری برشمرد.
مدیر کمیته امداد شهرستان مبارکه با بیان این‌که در این مدت درجهت خوداتکایی و توانمندسازی مددجویان و معرفی آنها به برخی مراکز برای دستیابی به شغل و حرفه اقداماتی شده،  گفت: تلاش برای احیا و بازسازی خانواده‌های بدسرپرست از طریق جلسات آموزش، مشاوره و فراهم‌ کردن امکان معرفی برخی از سرپرستان معتاد به کمپ ترک اعتیاد صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: تهیه سبد کالای مهر زمینه تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند و تأمین کمک‌هزینه درمان بیماران توسط خیرین شهرستان از اقدامات بسیار مفید دیگر بوده است.
ابراهیمی همچنین اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی- سیاحتی درون‌شهری و برون‌شهری برای خانواده‌ها را دیگر اقدام فرهنگی این مجموعه  برشمرد.


تعداد بازدید :  113