شماره ۷۲۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۸ آذر
صفحه را ببند
اخبار سمن ها

۷۰واقف به جمع واقفان استان مرکزی پیوستند
حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان، ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در آستانه هفته‌وقف اظهار داشت: این سنت حسنه در عصر ائمه‌اطهار(ع) ازجمله منابع مالی اسلام بوده است و موضوع وقف ریشه در دین و مذهب ما دارد.
وی با اشاره به اهمیت وقف در جامعه افزود: یکی از راه‌های اثرگذار و ماندگار وقف است که باید آن را در جامعه احیا کنیم و رسانه‌ها در این مسیر می‌توانند بسیار موثر باشند.
عباسیان تصریح کرد: اهمیت وقف آن‌قدر باید در جامعه برجسته شود که شعار «همه واقف باشیم» به یک عمل تبدیل شود و بخشی از فرهنگ جدانشدنی اقشار مختلف مردم شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان این‌که هفته‌وقف فرصتی است برای خادمین وقف با هدف تبلیغ و فرهنگ‌سازی، افزود: هفته‌وقف از هجدهم ماه‌جاری شروع می‌شود و تا بیست‌وچهارم ادامه دارد.
عباسیان، وقف، همدلی و همزبانی؛ وقف، قرآن سنت نبوی و سیره ائمه‌اطهار(ع)؛ وقف، نهاد ممتاز دینی اجرای امینانه نیات واقفین؛ وقف، تجلی مودت اهل‌بیت(ع) با تکریم امامزادگان؛ وقف، علم‌وفناوری و نقش حوزه و دانشگاه؛ وقف، بانوان و مشارکت‌های‌مردمی و وقف، بهره‌وری موقوفات و اقتصاد مقاومتی را روزشمار این هفته اعلام کرد.
وی همچنین همایش وقف و رسانه، همایش روحانیون استان‌مرکزی، نشست‌های صنفی با اصناف مختلف، نمایشگاه هفته‌وقف در امامزادگان عبدالله و آمنه‌خاتون با هدف به‌نمایش‌گذاشتن دستاوردها و عملکرد اداره‌کل اوقاف و دیدار با خانواده شهدا را از برنامه‌های این هفته اعلام کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی همچنین غبارروبی مزار شهدا و برگزاری مراسم عزاداری ۲۸صفر در امامزادگان شاخص استان، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، همایش تجلیل از متولیان، نشست با خیرین و بازاریان و نشست با صنعتگران در ساوه و معدنکاران در محلات را بخشی از برنامه‌های این هفته برشمرد.
وی بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی و همایش یاوران وقف را که در ۲۴آذرماه در «مسجدالزهرا»ی اراک برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.
عباسیان در بخش دیگر سخنان خود به اقدامات اوقاف استان‌مرکزی در ارتباط با زائران اربعین حسینی پرداخت و گفت: در‌ سال گذشته زائران اربعین حسینی موقع بازگشت در مرز مهران با مشکلات بسیاری روبه‌رو شدند.
وی ادامه داد: دولت و مردم تصمیم گرفتند که از این زائران پشتیبانی کنند و بر این اساس گروهی متشکل از 5 استان کشور به محوریت استان‌مرکزی و اصفهان با تشکیل ستادی برای 50‌هزار زائر خدمات پذیرایی مهیا کرده و مقرر است با کمک خیرین، آشپزخانه سیار در مرز مهران مستقر شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تأکید کرد: این خدمات و پشتیبانی توسط مردم صورت گرفته است و در این مورد خیرین نیز به کمک آمدند تا استان مرکزی در این مشارکت مانند همیشه شایستگی خود را به نمایش بگذارد و از زائران سالارشهیدان که مشتاقانه به سوی او می‌شتابند آنطور که در شأن آنان است، پذیرایی کنند.
عباسیان تصریح کرد: ۲۵‌هزار عدد فتیر به‌عنوان سوغات اراک برای توزیع بین زائران اربعین حسینی تهیه شده است و خیرین استان می‌توانند در این امر مهم، این ستاد پشتیبانی را یاری‌دهند.

رکابزنی 17کیلومتری برای کمک به کودکان محروم  
تور دوچرخه‌سواری نیکوکاری در دهستان لیل
چند هیأت‌ورزشی لاهیجان با همکاری یکدیگر در حرکتی انسان‌دوستانه، جهت اهدای هدایایی به دانش‌آموزان روستای سراش و فیدره به مدرسه روستای بالا فیدره رفتند.
به‌گزارش شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ به نقل از «لاهیجان»، صبح امروز تور دوچرخه‌سواری از لاهیجان با عنوان «نیکوکاری» جهت اهدای هدایا و لباس به دانش‌آموزان روستای سراش و فیدره به مدرسه روستای بالافیدره رفتند.
این حرکت انسان‌دوستانه کار مشترکی بین هیأت‌های اتومبیلرانی، موتور کراس، کمیته‌آفرود لاهیجان به‌همراه هیأت دوچرخه‌سواری لاهیجان بود که دوچرخه‌سواران مسیر 17کیلومتری شهر لاهیجان تا سراش را رکاب زدند.
در انتهای این تور ورزشی نیز ۲۲نفر از دانش‌آموز به‌همراه چهارنفر از اولیای دانش‌آموزان، توسط آیدین جمشیدبیگی و ماهان رضایی‌فر از اعضای هیأت دوچرخه‌سواری لاهیجان به‌صورت رایگان ویزیت شدند. روستاهای گمل، پایین‌فیدره، بالافیدره و سراش از توابع دهستان لیل بخش مرکزی شهرستان لاهیجان هستند.


تعداد بازدید :  261