شماره ۳۷۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ شهريور
صفحه را ببند
گزارش «شهروند» از دردسرهای جدید کارت‌های معافیت جعلی فوتبالیست‌ها
باخت 3 بر صفر، جریمه تیم‌هایی که سرباز، بازی داده‌اند!
حسن‌زاده در گفت‌وگو با «شهروند»: شکایت کنند تا پیگیری کنیم

گروه ورزش| وقتی بازیکنان خاطی در پرونده کارت‌های معافیت جعلی بعد از گذشت 2، 3 هفته از بازی‌های لیگ در ترکیب تیم‌هایشان قرار گرفتند، خیلی‌ها گمان کردند که این مسأله نیز مانند تمام اتفاقات عجیب و غریب فوتبال ایران با کدخدامنشی حل‌شده و هیچ اتفاقی برای بازیکنان متخلف رخ نخواهد داد. در این مدت باشگاه‌ها و خود بازیکنان خاطی مدام از حل‌شدن مشکلشان سخن گفتند و دیگر همگان در شرف فراموش‌کردن قصه بودند. حالا اما ماجرا وارد فاز جدیدی شده است. مساله‌ای  که می‌تواند فوتبال ایران را در آستانه یک اتفاق نادر قرار دهد. شاید تغییر در نتایج بازی‌های لیگ برتر!
35  بازیکن نهایی
 از سازمان نظام‌وظیفه خبر می‌رسد پس از بررسی کارت‌های پایان خدمت یا معافیت تمام بازیکنان لیگ برتری و دسته اولی کارت 35 بازیکن مشکل‌دار بوده است که در این بین نام‌های معروفی هم به چشم می‌خورند؛ در لیست جدید علاوه بر بازیکنان قبلی نفرات جدیدی هم وجود دارند که ازجمله آنها می‌توان به مهرداد پولادی، شجاع خلیل‌زاده و احمد جمشیدیان اشاره کرد.  
احضار متخلفان
با به‌دست آمدن لیست 35 نفره نهایی متخلفان کارت‌های معافیت جعلی، این بازیکنان برای مشخص‌شدن تکلیفشان احضار شده‌اند تا به سئوالات مسئولان نظام وظیفه جواب بدهند و  در صورت عدم حضور آنها مستقیما بایدش به سربازی بروند. جالب است بدانید که در لیست بازیکنان احضارشده دو بازیکنی که معافیتشان قطع نخاع و نابینایی هم است، نامشان دیده می‌شود!
احتمال تغییر در نتایج لیگ برتر
اما در میان تمام هیاهوها این ماجرا یک اتفاق مهم رخ داده که ممکن است فوتبال ایران را تحت‌تأثیر قرار دهد. بازیکنان خاطی که برای تیم‌های لیگ برتری‌شان بازی کرده‌اند، شاید کار دست این تیم‌ها بدهند. این بازیکنان بدون هماهنگی با سازمان نظام‌وظیفه بازی کرده‌اند و فقط با سازمان لیگ در این خصوص هماهنگ کرده‌اند. موضوعی که سازمان لیگ حالا از زیر بار مسئولیتش شانه خالی می‌کند و انگشت اتهام را به سوی باشگاه‌ها سوق می‌دهد. این یعنی درصورتی که تخلف بازیکنان محرز شود، نتیجه بازی‌هایی که آنها به میدان رفته‌اند، 3 بر صفر به ضرر تیمشان می‌شود. تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و فولاد مهم‌ترین تیم‌هایی هستند که ممکن است از این بابت متضرر شوند.  
بهروان: مسئولیت بازی کردن خاطیان با باشگاه‌ها است
غلامرضا بهروان، عضو هیأت رئیس سازمان لیگ و مسئول برگزاری مسابقات با تأیید خبر بالا درباره تغییر در نتایج بازی‌های لیگ برتر می‌گوید: «این بازیکنان با مسئولیت خودشان و باشگاه بازی کرده‌اند و بعد از مشخص شدن وضع کارت پایان خدمت در مورد آنها تصمیم‌گیری خواهد شد. تغییر در نتایج بازی‌ها موضوع محتملی است اما کمیته انضباطی باید در این خصوص تصمیم گیری کند.»
حسن زاده: شکایت کنند تا بررسی کنیم
با ربط دادن ماجرای کارت‌های معافیت جعلی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، این نهاد باید در صورت محرزشدن تخلف بازیکنان درباره تغییر در نتایج بازی‌ها تصمیم‌گیری کند. البته اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی موارد قانونی را در این خصوص به «شهروند» بیان می‌کند: «طبق قانون کمیته انضباطی باید به شکایات رسیدگی کند. اگر با محرزشدن تخلف برخی بازیکنان، باشگاه‌های حریف به حضور این بازیکن در ترکیب تیم اعتراض کنند، آنوقت می‌توانیم پرونده تشکیل داده و موضوع را بررسی کنیم. اگر شکایتی از سوی باشگاه‌های حریف انجام نشود، نمی‌توانیم بحثی را پیگیری کنیم.»


تعداد بازدید :  204