شماره ۳۷۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ شهريور
صفحه را ببند
مأموران شهرداری مقصرند یا مرد آسیب‌دیده؟
قمه‌کشی در درگيري مأموران شهرداري و عوامل يك پاركينگ

گروه حوادث| هنوز ماجرای علی چراغی، کارگری که با ضربه پنچه‌بکس یکی از ماموران سد معبر شهرداری به کام مرگ فرو رفت، در پیچ‌وخم‌های رسیدگی قضایی است که مردی 67ساله به نام علی‌اکبر تیموری با ضربه قمه ماموران شهرداری راهی بیمارستان شد. در این ماجرا مرد مصدوم و شاهدان ماجرا روایتی از حادثه دارند و در مقابل شهرداری منطقه 9 از حمله اراذل به ماموران شهرداری و خودزنی کردن یک نفر از عوامل پارکینگ خبر می‌دهد.
ظهر دیروز بود که پلیس از درگیری بین ماموران شهرداری و چند نفر از عوامل یک پارکینگ در میدان استاد معین خبر داد. به گزارش پلیس وقتی ماموران شهرداری منطقه 9 تهران جهت اجرای دستور پلمب یک پارکینگ غیرقانونی به میدان استاد معین اعزام شدند قصد داشتند نیوجرسی بتنی را در مقابل این واحد غیرمجاز صنفی قرار دهند که با مقاومت برخی از کارگران پارکینگ مواجه شدند و درگیری لفظی آنان شدت گرفت. با در جریان قرار گرفتن پلیس ماموران کلانتری مهرآبادجنوبی سریعا وارد عمل شدند و در کمتر از 5 دقیقه خود را به محل رساندند و هر دو طرف درگیری را به کلانتری منتقل کردند.
اما ماجرا به همین جا ختم نشد و تنها چند ساعت پس از این حادثه خبرگزاری ایلنا اقدام به درج خبر دیگری کرد که با اشاره به جزییات بیشتر این حادثه و نمایش عکس‌های پیرمردی 67ساله به نام علی‌اکبر تیموری در بیمارستان پرونده دیگری از خشونت عوامل شهرداری را به میان کشید.
«در جریان این درگیری یکی از مالکان پارکینگ به نام «علی‌اکبر تیموری» ۶۷ساله که به وسيله شیء برنده که تعدادی از شاهدان عینی مدعی‌اند «قمه» بوده مضروب و به بیمارستان رسول اکرم(ص) منتقل شد.»
حادثه به روایتی دیگر
این حادثه ساعت ۱۱ صبح دیروز در میدان استاد معین و مقابل شهرداری منطقه ۹ درگیری بین ماموران شهرداری که قصد تخریب فعالیت‌های ساختمانی را که به تازگی در یک واحد پارکینگ انجام شده بود، داشتند اما وقتی وارد محوطه پارکینگ شدند با مقاومت مالکان این پارکینگ روبه‌رو شدند و متاسفانه میان ماموران و مالک و کارکنان پارکینگ درگیری فیزیکی به وجود آمد. در جریان این درگیری یکی از مالکان پارکینگ به نام «علی‌اکبر تیموری» ۶۷ساله به وسيله شیء برنده زخمی و به بیمارستان رسول اکرم(ص)  منتقل شد.
ماجرا   از زبان پسر فرد حادثه‌دیده
ناصر پسر علي‌اكبر تیموری است. او درباره جریان ماجرا اینچنین می‌گوید: چند‌سال پیش بود که طبق دستور شهرداری، مقابل یکی از درهای پارکینگ دیوار کشیده بودیم. حدود دو هفته پیش، این دیوار را تخریب کردیم و این قسمت از پارکینگ را دوباره رنگ زدیم تا از آن استفاده کنیم. صبح سه‌شنبه بود که ۴ مامور شهرداری با لباس شخصی، بیسیم به دست درحالی‌که سوار یک پژو ۲۰۶ بودند به پارکینگ مراجعه کردند. گفتند می‌خواهیم وارد پارکینگ شویم و «در را گل بگیریم!» اما ما ممانعت کردیم و گفتیم شما حق چنین کاری را ندارید.
وی در ادامه می‌گوید: حدود ۳ یا ۴ ساعت بعد، حوالی ساعت ۱۱صبح، ماموران با نیسان‌های متعلق به مرکز سامانه مدیریت شهری ۱۳۷و تویوتاهای شهرداری بازگشتند و می‌خواستند با یک جرثقیل مقابل در بلوک بگذارند اما ما مقاومت کردیم. وقتی ما جلو آنها را گرفتیم ناگهان یکی از ماموران به سینه پدرم ضربه‌ای زد ما هم وقتی این صحنه را دیدیم با آنها درگیر شدیم. چند دقیقه بعد درگیری میان ما و آنان بالا گرفت که ناگهان یکی از ماموران با وسیله‌ای ضربه‌ای به سر پدرم زد. ما همان موقع با کلانتری 119 مهرآباد تماس گرفتیم و در همین هنگام همه وارد میدان استاد معین شدیم. ماموران کلانتری تازه آمده بودند که دو مامور شهرداری تهران وارد ساختمان شهرداری منطقه ۹ شدند و یک قمه و چنگک را با خود بیرون آوردند و یکی از آنها با قمه به کتف و کمر پدرم ضربه زد.
مرد جوان در ادامه می‌گوید: وقتی پدرم را با قمه زدند ما با چوب آنها را دنبال کردیم. مامور کلانتری هم با ما بود. آن دو وارد پارکینگ شهرداری شدند، سلاح‌ها را انداخته و از یکی از در‌ها متواری شدند. مامور کلانتری سلاح‌ها را برداشت و با خودش آورد.
مصدوم خودزنی کرده است
اما در این میان شهرداری منطقه 9 تهران چیز دیگری می‌گوید و ادعای دیگری دارد. روابط‌عمومی منطقه ۹ شهرداری تهران، پیش از این‌که خبر حادثه و مصدوم شدن پیرمرد در رسانه‌ها درج شود در توضیحاتی در سایت‌ خبری ایسنا و سپس توضیحات تکمیلی‌اش را در قالب خبری در سایت تهران سما وابسته به شهرداری تهران منتشر کرد. شهرداری تهران در این خبر از حمله اراذل و اوباش به عوامل شهرداری منطقه ۹ و مجروحیت ۸ نفر از پرسنل شهرداری تهران خبر داد. به گفته مدیر روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۹ حدود ۵۰ نفر اراذل به عوامل شهرداری ناحیه یک این منطقه حمله کردند و باعث مجروح شدن ۸ نفر از این پرسنل شهرداری شدند.
فرزاد آبادی گفته بود: عوامل اجرایی شهرداری ناحیه یک منطقه ۹ از ایجاد یک درگیری در پارکینگ عمومی خیابان بهمن‌پور حوالی استاد معین مطلع شدند و برای رسیدگی به این موضوع و جانمایی نیوجرسی به محل رفتند. اما هنگامی که عوامل شهرداری به جلو پارکینگ رسیدند با حدود ۵۰ نفر اراذل و اوباش که از نزدیکان مالک پارکینگ بودند روبه‌رو شدند که با چوب، آهن و قمه ایستاده بودند. عوامل شهرداری هم با دیدن این صحنه به ساختمان شهرداری منطقه آمدند که اراذل با حمله به آنجا ۸ نفر از عوامل اجرایی شهرداری را با چوب و آهن و قمه مجروح کردند.
آبادی ادامه داد: در همین هنگام یکی از افراد اراذل اقدام به خودزنی کرد تا تقصیر را به گردن شهرداری بیندازد که توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شد. این در حالی است که شهرداری منطقه ۹ پیگیری‌های قضایی برای این ماجرا را در دستورکار خود قرار داده است.


تعداد بازدید :  225