شماره ۳۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
اخبار کوتاه

کتاب زندگینامه مهدی فخیم‌زاده با عنوان «سینما و من» به قلم این کارگردان و بازیگر سینمای ایران منتشر شد.

بزرگ‌ترین سالن سینمای روسیه با 22 پرده نمایش با تکیه بر پرفروش‌ترین فیلم‌های روسی و در دوره‌ای که سینمای روسیه از نظر فروش در سال‌های اخیر در بهترین حالت خود قرار دارد، به‌زودی افتتاح می‌شود.

سریال کمدی «بلوط‌های سرخ» به تهیه‌کنندگی استیون سودربرگ که توسط دیوید گوردون گرین کارگردانی شده در آمازون پخش خواهد شد.

گروه موسیقی «روستا» در تدارک تولید و اجرای زنده یک آلبوم موسیقایی در ایران و فستیوال‌های بین‌المللی با موضوع مولانا در سبک فیوژن است.

شهرام شکوهی خواننده موسیقی پاپ کشورمان بعد از مشکلات قلبی که برای او در کنسرت شهرستان اهواز پیش آمد دوباره در بیمارستان بستری شد و تحت آنژیوپلاستی قرار گرفت.

مدیر فیلم‌خانه ملی ایران از اکران فیلم «گاو» و چند فیلم قدیمی دیگر پس از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: منتظریم زمان لازم برای اصلاح و مرمت مجموعه فیلم‌هایی که ارزیابی می‌شوند،‌ مشخص شود تا براساس آن زمانبندی برای نمایش فیلم‌ها تعیین و اسامی آنها اعلام شود. فیلم سینمایی «گاو» داریوش مهرجویی چندی است که مرمت شده است و اخیرا در پاریس به نمایش درآمد.

فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» در جشنواره فیلم کودک بوسان کره‌جنوبی به نمایش درمی‌آید.

روز شنبه، 4مرداد، ساعت18، بیست‌ودومین نشست از سلسله نشست‌های شهر كتاب مركزی با عنوان «دیدار با اهل قلم»، با حضور حافظ موسوی، شاعر و نویسنده كودك و نوجوان برگزار می‌شود.

پزشک متخصص قلب «گابریل گارسیا مارکز» 3ماه پس از درگذشت این نویسنده بزرگ کلمبیایی اعلام کرد، علت اصلی مرگ وی ذات‌الریه یا سرطان غدد لنفاوی نبوده است و تنها کهولت سن موجب مرگش شده است.

فیلم کوتاه «خانه و کلید» به کارگردانی «شوان عطوف» جایزه بهترین فیلم بیست‌وششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «گیرونا» در کشور اسپانیا را به‌دست آورد.

پیکر منوچهر درفشه، تصویرگر خاطرات دبستانی‌ها سال‌های دور صبح دیروز در میان جمعیتی نه‌چندان زیاد از مقابل خانه هنرمندان به سمت بهشت زهرا (س) بدرقه شد تا در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود.

موسیقی «ترانه‌های محلی» بعد از عیدفطر در تهران و سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

گردهمایی سینماگران کشور در حمایت از مردم مظلوم غزه، روز چهارشنبه اول مرداد ماه در فرهنگسرای شفق برگزار می‌شود.

پویانمایی 4دقیقه‌ای «راز آن درخت» در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ایگونا ایتالیا به نمایش درآمد.

فیلم‌های سینمایی «خواب‌زده‌ها» و «آتش‌بس2» در برنامه اکران دوم عید فطر، به نمایش درمی‌آیند.

مجموعه آثار ادبی چین در موزه ملی کتاب‌های کلاسیک در پکن، گردآوری شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

برگزارکنندگان هفتادویکمین جشنواره فیلم ونیز جایزه شیرطلای یک عمر دستاورد حرفه‌ای این دوره از رقابت‌ها را به «تلما اسچونمیکر»، تدوینگر مطرح سینمای ‌هالیوود اعطا خواهد کرد.  این نخستین‌باری است که یک تدوینگر برنده این جایزه می‌شود.


تعداد بازدید :  229