شماره ۳۷۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ شهريور
صفحه را ببند
پیشکسوت دوتار خراسان در بستر بیماری

غلامعلی پورعطایی، نوازنده دوتار و خواننده آوازهای عارفانه و عاشقانه خراسان در بستر بیماری است. به‌گزارش ایسنا،‌ نوازنده پیشکسوت دوتار خراسان که او را با قطعه «نوایی نوایی» خوب می‌شناسیم، این روزها حال خوبی ندارد و بیمار و منزوی در منزلش بستری است.  
پورعطایی را فرنگی‌ها هم خوب می‌شناسند. علاوه‌بر اجرا در شهرهای مختلف ایران، صدای دوتار را به گوش بسیاری از جهانیان هم رسانده و در خیلی از فیلم‌ها و سریال‌ها هم ساز زده است. اما حالا پورعطایی کمر درد شدید گرفته و به سر دردهای عجیب دچار شده و به تنهایی نمی‌تواند قدم بردارد و در خانه‌اش در تربت جام بستری است.
 پسرش دراین‌باره گفت: «شرایط پدرم بسیار اسفبار است. این روزها در رختخوابش است و حدود 3 ماه می‌شود که درگیر بیماری شده است. تاکنون به بیمارستان‌های مشهد برای مداوا مراجعه کردیم، ولی آنها هنوز تشخیص درستی ندادند. فکر می‌کنم بهتر است، پدرم به بیمارستان‌های تهران منتقل شود.» او درباره این‌که آیا مسئولان تاکنون از غلامعلی پورعطایی عیادت کرده‌اند، بیان داشت: «همه مسئولان در جریان بیماری او هستند، اما متأسفانه خیلی در حق پدرم اجحاف می‌کنند. پدر من بیش از 50‌سال از عمرش را به صورت تخصصی صرف هنر کرده است، اما دریغ از این‌که تماسی از خانه موسیقی بگیرند یا شهردار تربت‌جام و مدیران ارشاد استان احوالی بپرسند.   مسئولان واقعا کم‌لطفی می‌کنند و ما از همه آنها گله داریم.
 «هادی پورعطایی با بیان این‌که هزینه‌های درمان پدرش نیز بالاست، در ادامه افزود: «متاسفانه هیچ‌کس برای موسیقی‌دانان مقامی ایران احترام قائل نمی‌شود.
چرا باید امثال قلیچ انوری(هنرمند ترکمن صحرا)، ماشاالله بامری و قسمت خانی در اوج بی‌خبری از دنیا بروند و اصلا هیچ‌کس نفهمد که این اسطوره‌ها از دنیا رفته‌اند. اما کافی است از انگشت دست موسیقی‌دانان کلاسیک ایران خون بیاید؛ خودتان می‌دانید که چه موج خبری به راه می‌افتد.»


تعداد بازدید :  85