شماره ۳۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
تقاضای هلال‌احمر فلسطین از جامعه بین‌المللی
برای کمک به قربانیان غزه باید امدادگران حمایت شوند

بیش از 12روز است که شهروندان و غیرنظامیان ساکن در نوار غزه و اموال زندگی‌شان در معرض گلوله‌های نیروهای اشغالگر اسراییل است و منجر به شهادت بیش از 450 نفر و صدها مجروح غیرنظامی و خسارت به اموال، دارایی و خانه‌هایشان شده است.  گلوله‌هایی که صبح یکشنبه 20جولای بی‌تبعیض به شجاعیه در مجاورت شرق شهر غزه شلیک شدند بیش از 60کشته را به تعداد قربانیان حملات اسراییل افزودند.
جمعیت هلال‌احمر فلسطین تأکید کرده گلوله‌هایی که عامدانه و بدون تبعیض به سوی شهروندان غیرنظامی و خانه‌هایشان در شجاعیه شلیک می‌شوند و کشتار پی‌در‌پی غیرنظامیان که باعث بی‌خانمانی و تخریب اموال شده است، براساس حقوق بشردوستانه بین‌الملل به‌ویژه کنوانسون چهارم ژنو که بر جلوگیری غیرنظامیان و اموالشان از تاثیرات عملیات نظامی و حمایت آنها در مقابل حملات تأکید می‌کند، یک جنایت کامل جنگی است.
هلال‌احمر فلسطین همچنین هدف قرار‌ گرفتن تیم‌های امدادی و آمبولانس‌های خود را که نشان «هلال» دارند و تحت حمایت حقوق بشردوستانه بین‌الملل هستند، محکوم کرد.  
دکتر یونس الخطیب، رئیس جمعیت هلال‌احمر فلسطین مجددا تأکید کرد هروقت تیم‌های امدادی و آمبولانس‌های هلال‌احمر در پی پاسخگویی به حادثه شهروندان در مناطق شمالی و شرقی در نوار غزه بودند، نتوانسته‌اند به مقصدشان برسند.  به‌رغم این‌که در بسیاری از موارد امدادگران و آمبولانس‌ها از طریق کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ اجازه دسترسی را از مسئولان رژیم صهیونیستی گرفته‌اند اما تحت هدف مستقیم نیروهای اشغالگر هستند.
جمعیت هلال‌احمر فلسطین از جامعه بین‌المللی، شورای امنیت سازمان ملل، مجمع عمومی و کنوانسیون‌های ژنو درخواست کرد تا با قبول مسئولیت و اتخاذ معیارهای ضروری مسئولان اشغالگران را به پیروی از شروط حقوق بشردوستانه بین‌الملل و توقف هدف قراردادن غیرنظامیان و اموال‌شان مجبور کنند.
جمعیت هلال‌احمر فلسطین از این گروه‌ها درخواست کرد از مسئولان اشغالگران تضمین بگیرند که بر حقوق بشردوستانه بین‌الملل درخصوص کارکنان پزشکی و احترام به نشان آنها پایبند هستند. مسئولیت حمایت از امدادگرانی که کمک‌های اولیه می‌دهند و امدادرسانی می‌کنند و نیز تسهیل دسترسی امن بدون خطر به مجروحان و قربانیان با مسئولان اشغالگران است.  

 


تعداد بازدید :  217