شماره ۳۶۹ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
خبر

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم استعفای توفیقی را تأیید نکرد
استعفای توفیقی از سمت مشاور عالی وزیر علوم
شهروند| جعفر توفیقی از سمت مشاور عالی وزیر علوم استعفا داد.  توفیقی که در زمان وزارت رضا فرجی‌دانا به‌عنوان مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مشغول به کار بود، به دنبال استیضاح و رأی عدم اعتماد مجلس شورای اسلامی به فرجی‌دانا، این وزارتخانه را ترک کرد.
به گزارش ايرنا، یک منبع آگاه در اين باره اظهار کرد: دكتر توفیقی مشاور شخص فرجی‌دانا بوده و نه مشاور وزیر علوم؛ بنابراين طبیعی است که با رفتن وزیر سابق، مشاور عالي وزير نيز از این وزارتخانه می‌رود.  برخی سایت‌هاي خبري، تلاش توفیقی برای خارج کردن وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از حواشی در دوران سرپرستی محمدعلی نجفی را علت خداحافظی وی با این وزارتخانه اعلام می‌کنند.
رضا فرجی‌دانا چهارشنبه 29 مردادماه با رأی استیضاح نمایندگان مجلس شوراي اسلامي، از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري رفت و توفیقی نيز که 12 آبان‌ماه 92 به‌عنوان مشاور وزیر علوم منصوب شده بود، اين وزارتخانه را ترك كرد.
جعفر توفيقي استاد تمام دانشگاه تربيت مدرس است كه وزير علوم كابينه هشتم و سرپرست وزارت علوم در ماه‌هاي نخست استقرار كابينه يازدهم بود.  اگرچه دیروز خبرگزاری‌ها خبر استعفای جعفر توفیقی از وزارت علوم را منتشر کردند اما عبدالحسین فریدون، مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم به «باشگاه خبرنگاران» گفت که هنوز اعلام رسمی دراین‌باره نشده است: «هنوز مطلبی رسمی درخصوص استعفا یا خداحافظی جعفر توفیقی اعلام نشده است.»
 کارن ابری‌نیا، مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر‌دولتی وزارت علوم هم دراین‌باره گفت: «یکشنبه 9 شهریور خبرهایی مبنی بر استعفای جعفر توفیقی در وزارت علوم به گوشمان رسید. البته هیچ حکم رسمی در این خصوص به ما نرسیده است.»

رییس پلیس پیشگیری فاتب خبرداد
افزایش 3 برابری گشت‌های 110 تهران
فارس| رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران‌ بزرگ از ساماندهی مجدد تعداد گشت‌های تهران خبر داد و گفت:  گشت‌های 110 تهران به‌منظور خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان تا مهرماه امسال به سه برابر افزایش می‌یابد.
محسن خانچرلی دیروز در حاشیه ملاقات مردمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ با مردم جنوب شهرستان ری در مسجد فیروزآبادی اظهار داشت:  افزایش گشت‌های 110 در دستور کار این رده قرار گرفته است. به‌منظور خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان ساماندهی مجددی در گشت‌ها صورت پذیرفته است.  او از افزایش واحدهای گشتی خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته قبل از مهرماه تعداد گشت‌های تهران به سه برابر افزایش می‌یابد تا بتوانیم امنیت شایسته‌ای را ایجاد کنیم.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران‌ بزرگ افزود:  برای رفع خلأ در برخی از محلات یک واحد گشت به هر محله اختصاص می‌یابد که در طول شبانه‌روز در محلات گشتزنی کنند.  خانچرلی از اجرای دقیق طرح امنیت محله‌محور در تهران خبر داد و گفت: طرح امنیت محله‌محور به‌طور مستمر توسط سرکلانتری و کلانتری‌ها در سطح محلات درحال اجرا است.
او گفت:  کلانتری‌ها در این طرح تمام معضلات، اتفاقات و...  را در سطح محلات رصد می‌کنند و براساس آن برنامه‌ریزی جامعی برای عملیات در راستای با مبارزه با مواد مخدر، سرقت، مقابله با اراذل و اوباش و به‌طورکلی مأموریت‌های ذاتی نیروی انتظامی را اتخاذ می‌کنند.

جوان چالوسی به سه بیمار زندگی دوباره هدیه کرد
ایرنا| اهدای اعضای بدن جوان 18 ساله چالوسی به سه بیمارزندگی دوباره بخشید. زینب قاسمی، نماینده سازمان پیوند اعضا در شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت، در این باره گفت: «مرحوم محسن پورجواد از شهروندان چالوس بود که دراوایل مرداد ماه در سانحه رانندگی دچارجراحت شدیدی از ناحیه سر و سایر اعضای بدن شده بود .»
او ادامه داد: «پس از بی نتیجه بودن تلاش های پزشکی برای این بیمار مرگ مغزی، بر اساس تشخیص پزشکان متخصص و دریافت رضایت از والدین، این بیمار برای اهدای اعضای بدنش به بیمارستان امام خمینی (ره ) تهران انتقال داده شد.» به گفته قاسمی، اعضای بدن این بیمار شامل کبد و کلیه های او به بیماران نیازمند اهدا شد. نماینده سازمان پیوند اعضا در نوشهر، چالوس و کلاردشت گفت: «از ابتدای سال جاری تاکنون چهارمورد پیوند اعضا دراین مناطق انجام گرفته است.» تاکنون دستکم 13 هزار نفر برای اهدای عضو در پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نام نویسی کرده اند.


تعداد بازدید :  180