شماره ۳۶۹ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
با محور مذاکرات هسته‌ای:
دیدار ظریف و اشتون در بروکسل برگزار شد

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کاترین اشتون سرپرست تیم مذاکره‌کننده 1+5 پیش از ظهر دیروز به وقت محلی در بروکسل درباره مذاکرات هسته‌ای مذاکره کردند. به گزارش ایرنا، طرفین در این دیدار با ارزیابی روند مذاکرات، درباره نحوه پیگیری مذاکرات جامع برای دستیابی به توافق جامع گفت‌وگو کردند.
در دیدار ظریف و اشتون در بروکسل، زمان دقیق دور بعدی مذاکرات ایران و ١+٥ در نیویورک تعیین می‌شود.  
مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون در صفحه توییتر خود نوشت:  کاترین اشتون ديروز در آغاز دیدار خود با وزیر امور خارجه ایران ورود محمدجواد ظریف را که به منظور گفت‌وگو در زمینه هسته‌ای به بروکسل سفر کرده است، خوشامد گفت. ظریف وزیر امور خارجه ایران صبح امروز به منظور دیدار دو‌جانبه با کاترین اشتون و گفت‌وگو درباره مذاکرات هسته‌ای ایران وارد بروکسل شد. مذاکرات اشتون و ظریف بعد از ملاقات جاری در هنگام صرف نهار هم ادامه یافت.
 مایکل مان سخنگوی اشتون یادآور شد: هنوز تاریخ مذاکرات هسته‌ای در نیویورک مشخص نشده است.  ظریف را در این سفر، «مجید تخت‌روانچی» و «سیدعباس عراقچی» معاونان اروپا و آمریکا و حقوقی و بین‌المللی و اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران همراهی می‌کنند.
 این گفت‌وگوها، نخستین دیدار و گفت‌وگوی ظریف و اشتون پس از مذاکرات وین ٦ در روزهای 11 تا 28 تیرماه (دوم تا ١٩ جولای) است که طرفین به دلیل دست نیافتن به توافق نهایی به دلیل اختلافات بر سر مسائلی چون میزان غنی‌سازی اورانیوم ایران، مذاکرات جامع و نیز توافق اولیه ژنو است.  
ظریف پس از بروکسل عازم دو کشور اروپایی دیگر یعنی لوکزامبورگ و ایتالیا شده و در ایتالیا با خانم فدریکا موگرینی وزیر خارجه فعلی و جانشین اشتون دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.  همزمان مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکايی وزیر امور خارجه امروز و فردا را در جمهوری چک به‌سر خواهد برد تا با مقامات این کشور درباره روابط دو‌جانبه و مسائل بین‌المللی گفت‌وگو کند.


تعداد بازدید :  58