شماره ۷۱۱ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۱ آبان
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

فرهاد آییش، بازیگر تئاتر و سینما، با حضور در آیین «سوگ چامه‌ها» در برج میلاد تهران پیشنهاد داد تا این مراسم برای گردشگران فرهنگی دیگر کشورها نیز اجرا شود تا آنها به‌عنوان سفیران فرهنگی این آیین‌ها را به دنیا معرفی کنند.

نزدیک به ۳۴ فیلم مستند با موضوع مقاومت علیه نیروهای داعش به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت ارایه شده که نشانگر توجه عمیق مستندسازان متعهد ایرانی به حوادث منطقه است.

کنگره ملی بزرگداشت احمد عزیزی که چند سالی است در بستر بیماری به سر می‌برد، با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و چهره‌های فرهنگی و ادبی کشور، 20 آبان در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد.

سیمین‌دخت‌ وحیدی، شاعر پیشکسوت، از سوی سومین جایزه علمی ادبی طاهره صفارزاده به‌عنوان بانوی برگزیده فرهنگ ‌سال 94 معرفی شد.

فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در اولین نمایش اروپایی خود در مسجد امام علی(ع) در کشور دانمارک و با حضور مجید مجیدی روی پرده رفت.

32 اثر شرکت‌کننده در بخش تئاتر خیابانی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رقابت خود را برای حضور در مرحله نهایی جشنواره از روز دوشنبه هجدهم آبان‌ماه امسال آغاز کرده‌اند و اعضای هیأت انتخاب آثار این بخش، روز دوشنبه 25 آبان‌ماه به تماشای اجراهای    زنده می‌نشینند.

دنیل فلیت‌وود بیمار مبتلا به سرطانی که به آرزوی خود برای تماشای «جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد» رسیده بود، چند روز پس از
برآورده شدن آرزویش درگذشت.

در آستانه روز 24 آبان، بزرگداشت مقام علامه طباطبایی(ره) و روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با خانواده علامه طباطبایی دیدار کرد.

اورلاندو بلوم بازیگر انگلیسی «ارباب حلقه‌ها» و «دزدان دریایی کاراییب» در فیلمی مستقل با عنوان «رومی‌ها» در نقش قربانی یک کشیش فاسد ظاهر می‌شود.

رضا درمیشیان کارگردان فیلم‌های «بغض» و «عصبانی نیستم!» برای دانشجویان دانشگاه کانتربری ورک شاپ برگزار خواهد کرد.

فیلم سینمایی «پدر آن دیگری» به کارگردانی «یدالله صمدی» که اکران خود را در سینماهای کشور ادامه می‌دهد، از امروز، سانس 22:30، در سینما استقلال با دوبله آذری، اکران می‌شود.

دنباله انیمیشن موفق «در جست‌وجوی نمو» محصول دیزنی و استودیوی پیکسار‌ سال آینده به سینما خواهد آمد.

همزمان با اجرای نمایش «بیضایی» به نویسندگی و کارگردانی سیدمحمد مساوات، امروز ساعت 16، نشست «تبادل ایده بین هنرمندان حوزه تجسمی و تئاتر» در تماشاخانه سنگلج   برگزار می‌شود.

10‌درصد از فیلمبرداری «روبه‌رو» نخستین تجربه کارگردانی فیلم بلند رایا نصیری مدتی است مقابل دوربین رفته است و تاکنون مهدی احمدی، مرضیه وفامهر و رویا افشار بازیگران اصلی پروژه مقابل دوربین رفته‌اند.

امیرعباس رنجبر کارگردان نمایش «لایک» معتقد است این اثر نمایشی با موضوع دنیای مجازی فقط در این زمینه طرح موضوع می‌کند و حل مشکل را به دست کارشناسان جامعه‌شناسی می‌سپارد.

انیمیشن «شاهزاده‌روم» براساس آخرین رقم‌های اعلامی به فروش ۶۷‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تومانی رسیده است که نشان از استقبال گسترده مخاطبان دارد.

نمایشنامه‌خوانی و نقد و بررسی «تهران، زیر بال فرشتگان» نوشته نادر برهانی مرند، یکشنبه 24 آبان، ساعت 17، در فرهنگسرای گلستان برپا می‌شود.

علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد با اشاره به این‌که مدیر دفتر موسیقی هفته آینده اعلام می‌شود، اعلام کرد بهتر است مدیران از داخل وزارتخانه انتخاب و منصوب شوند.


تعداد بازدید :  953