شماره ۳۶۹ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
سهمیه کم شاید دردسرساز شود
تنیس روی میز پس از 48‌سال به دنبال مدال

گروه ورزش| تیم‌ملی تنیس روی میز کشورمان با حضور 2 بازیکن راهی بازی‌های آسیایی می‌شود، درحالی مسئولان این رشته معتقدند پتانسیل بازیکنان ایرانی بیشتر از این است و شاید این سهمیه کم به تیم 2 نفره ایران ضربه بزند. درخشش نوشاد عالمیان در سال‌های اخیر یکی از نقاط امید ایرانی‌ها برای حضور در این بازی‌ها است اما خبرها حکایت از در اوج نبودن این ستاره جوان کشورمان دارد. آخرین مدال ایران در رشته تنیس روی میز در بازی‌های آسیایی به 48‌سال قبل بازمی‌گردد که امیدواریم در این دوره طلسم شکسته شود.
2 مدال برنز تنها یادگار پینگ‌پنگ
2 مدال برنز که توسط پینگ‌پنگ‌بازان ایرانی در سال‌های 1954 و 1966 به دست آمده، تنها یادگار این رشته از بازی‌های آسیایی است. در سال‌های بعد از انقلاب، پینگ‌پنگ ایران افراد بزرگی را به خود دیده اما این افراد در بازی‌های آسیایی افتخاری کسب نکرده‌اند.
نوشادِ جوان و افشینِ با تجربه
با اعلام فدراسیون، نوشاد عالمیان و افشین نوروزی نمایندگان ایران در بازی‌های آسیایی 2014 خواهند بود. این انتخاب براساس رنکینگ فدراسیون جهانی صورت گرفته و هیچ مسابقه‌ای تحت عنوان انتخابی برگزار نشد تا این مسأله در کنار بدون سرمربی بودن تیم، حاشیه‌های زیادی را به وجود آورد. نوشاد عالمیان که در سال‌های اخیر تک‌ستاره تنیس روی میز ایران بوده و از سویی دیگر افشین نوروزی که در دوره قبلی این رقابت‌ها نیز حضور داشته، شاید حق خود بدانند که در تیم 2 نفره ایران جای داشته باشند. تنها مسأله‌ای که همچنان ابهام‌های زیادی در آن مطرح است، درخواست فدراسیون برای اعزام نفرات بیشتر است. تیم اعزامی ایران با 2 نماینده طبیعتا شانس حضور در بازی‌های تیمی را از دست می‌دهد و شاید اعزام نیماعالمیان در کنار این 2 نفر بتواند نتیجه بهتری را در پی داشته باشد.
زارع‌پور: مدال هم نیاوریم، نباید انتقاد شود
محمد زارع‌پور، رئیس فدراسیون تنیس روی‌میز در آستانه بازی‌های آسیایی به «شهروند» می‌گوید: «برنامه‌ریزی ما از 4‌سال قبل برای کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی اینچئون بود و در ماه‌های اخیر نیز برای رسیدن به هدفمان تمام تلاشمان را انجام دادیم، اما اعزام فقط 2 بازیکن شانس حضور در بازی‌های تیمی را از ما می‌گیرد که شاید این مسأله مشکل‌ساز شود. تجربه نشان داده که اگر در مسابقات تیمی شرکت نکنیم، در انفرادی هم حرفی برای گفتن نداریم. نوروزی و عالمیان از بهترین‌های ایران هستند، اما امیدواریم که کمیته المپیک شرایط اعزام یک بازیکن دیگر را فراهم کند.» وی در رابطه با شانس مدال‌آوری ایران در این رقابت‌ها می‌افزاید: «ابتدا این را بگویم که مدال‌آوری برای ما در اولویت قرار دارد اما اگر هم این اتفاق رخ نداد، نباید از فدراسیون انتقاد شود زیرا بیش از 40‌سال است که در این بازی‌ها مدال کسب نکرده‌ایم و یک حضور شایسته نیز می‌تواند راضی‌کننده باشد. پیش‌بینی ما درحال حاضر کسب مقام سوم تا پنجم در انفرادی است.»


تعداد بازدید :  78