شماره ۳۶۹ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
خبر

هاشمی‌رفسنجانی: حبس عده‌ای با اتهامات سیاسی هیچ منفعتی برای جامعه ندارد
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در همه سطوح نظام کسی منفعتی برای جامعه متصور نمی‌شود که عده‌ای با اتهامات سیاسی محبوس باشند.
به گزارش ایسنا،‌ هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی، با ابراز امیدواری از فراهم شدن زمینه‌ها برای آزادی همه آنها، اختلافات سلیقه و نظر را براساس روایتی از پیامبر اکرم(ص) «رحمه» خواند و گفت: آنچه که قرآن، مسلمانان و به‌طورکلی انسان‌ها را از آن نهی کرده، تنازع است که فرد و اجتماع را فشل می‌سازد.
وی تعمیق فعالیت‌های نهادهای مدنی برای رشد آگاهی مردم را موثر و ضروری دانست.
براساس این گزارش در ابتدای این دیدار هریک از زنان عضو خانواده‌های زندانیان حاضر در این جلسه گزارشی از وضع جسمی و قضایی زندانی خویش ارایه و به خاطر بعضی از سختگیری‌های سلیقه‌ای گلایه کردند و ‌هاشمی‌رفسنجانی نیز با ابراز همدردی با آنان که قبل و بعد از پیروزی انقلاب از شرایط زندان و زندانی آگاهی دارند، ضمن دعوت آنان به صبر و تحمل، گفت: مطمئن باشید مطالب شما را به جاهایی که لازم است، منتقل می‌نمایم.

ایران امن‌ترین آسمان هوایی در خاور میانه را دارد
فرمانده قرارگاه هوایی خاتم‌الانبیا گفت: امروز ایران امن‌ترین آسمان هوایی برای هواپیماهای عبوری در منطقه خاورمیانه را دارد که تا قبل از مرداد امسال یک سوم بوده که با گسترش دامنه فعالیت‌های ما و با همکاری‌های انجام‌شده با نیروی هوایی ارتش، سازمان هواپیمایی کشوری و نیروی هوافضای سپاه به سه‌برابر رسیده است.
به گزارش ایلنا، امیر فرزاد اسماعیلی در نشست خبری که به مناسبت سالروز تأسیس قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد با بیان این مطلب گفت: رصد لحظه به لحظه تهدید، این نکته را به ما نشان داده که باید به سمت طرح و تولید بومی در زمینه پدافندهوایی که به منزله خط مقدم دفاع است، برویم. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا با بیان این‌که در‌سال گذشته یک سری از دستاوردها را در این عرصه اعلام کردیم، گفت: طی یک‌سال گذشته ما چهار سامانه را طراحی و عملیاتی کرده‌ایم که به لطف خداوند آنها را به سامانه پدافند هوایی اضافه خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: یکی از این سامانه‌ها رادار کیهان است که دارای برد بلند با فرکانس‌های ترکیبی است که قابلیت کشف ریز پرنده‌ها و موشک‌های کروز را دارد و اولین برتری آن تاکتیکی بودن و محرک بودن آن است. امیر اسماعیلی گفت: ‌سال گذشته در این زمینه رادار شهاب را رونمایی کردیم که این رادار کیهان نوعی دیگر از آن است.

محمدرضا تابش:  موج سوال و استیضاح از وزرا در راه است
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت:  با بیان این‌که موج سوال و استیضاح از وزرا را در راه داریم گفت:  نمایندگان باید مقدورات و امکانات دولت را در نظر بگیرند و سپس اگر مشکلی دیدند اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، محمدرضا تابش در جمع مردم اردکان با اشاره به استیضاح وزیر علوم تصریح کرد: هنوز یکسال از کار دولت نگذشته بود که یکی از فرهیخته‌ترین، عالم‌ترین و دانشمندترین اعضای کابینه را از دولت گرفتیم و موج سوال و استیضاح که هم وقت‌گیر است و هم وزرا را در مجموعه تضعیف می‌کند، در راه داریم. تابش ادامه داد: مردم آمده‌اند در یک انتخابات پرشور؛ به فردی رأی داده‌اند که شعارها و برنامه‌هایش مورد قبول آنها بوده است و ما به‌عنوان نماینده ملت باید به تفکری که مردم به آن رأی داده‌اند، احترام بگذاریم و رئیس‌جمهوری را در پیاده کردن برنامه‌ها و تحقق شعارهایش همراهی کنیم.

وکیل مهدی‌هاشمی:  هیچ اتهام امنیتی و اقتصادی در پرونده وجود ندارد
وکیل‌مدافع مهدی‌هاشمی با بیان این‌که مقدار زیادی از دفاعیات مهدی‌هاشمی باقیمانده است گفت: حداقل 7 الی 8 جلسه دیگر برای ادامه دفاعیات مهدی‌هاشمی برگزار خواهد شد.
به گزارش انتخاب، سیدمحمودعلیزاده طباطبایی در پایان هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات موکلش در جمع خبرنگاران گفت:  ‌در این جلسه ما به ادامه دفاعیات پرداختیم، ولی به دلیل این‌که جلسه غیرعلنی است از بیان جزییات آن معذور هستم. وی با بیان این‌که همان‌طور که گفتم اتهامات مهدی‌هاشمی سیاسی است نه امنیتی و اقتصادی، افزود: متهم این پرونده صرفاً‌ مهدی‌ هاشمی است و پرونده متهم دیگری ندارد.
علیزاده طباطبایی همچنین درباره مطالب منتشرشده در کیهان لندن علیه موکلش نیز گفته است: تمام مطالب منتشرشده در این راستا در ادامه تخریب آقای ‌هاشمی است و من با سند و مدرک اثبات می‌کنم که این مطلب در راستای سندسازی سرویس اطلاعاتی انگلیس است.


تعداد بازدید :  141