شماره ۳۶۹ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
نشست خبری دادستان کل کشور:
3 قاضی، 7 دلال و 21 وکیل دستگیر شدند
تعامل خوبی بین دولت و قوه قضائیه در زمینه مفاسد اقتصادی برقرار است

روز گذشته غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری با اهالی رسانه به متخلفان هشدار داد و گفت:  سه قاضی دیگر در زمینه تخلفاتی که در قوه قضائیه انجام داده بودند تحت تعقیب قرار گرفتند همچنین 7 دلال و 21 وکیل نیز دستگیر شده‌اند.
به گزارش ایسنا، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با بیان این مطلب افزود:  موردی داشتیم که فردی خود را به‌عنوان بازپرس دادستان کل کشور معرفی کرده و این عنوان جعلی را ساخته است، در صورتی که دادستانی کل کشور اصلا بازپرسی ندارد و مشخص شد که بیش از 50 مورد در این زمینه مهر جعل کرده‌اند. وی همچنین در ادامه تصریح کرد: در پرونده فساد بزرگ بانکی، مهرگان امیرخسروی ( برادر مه‌آفرید) به صورت غیابی محاکمه و حکمش قطعی شده است. سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد:  اموال وی شناسایی و کارشناسی شده است و در آینده اموال وی جهت پرداخت دیون بانک‌ها و طلبکاران به مزایده گذاشته می‌شود.
اژه‌ای درباره تعامل بین دولت و قوه قضائیه طی یک‌سال گذشته به‌ویژه در مفاسد اقتصادی گفت: شما این تعامل را چطور می‌بینید؟ به نظر من، تعامل خوبی بین دولت و قوه قضائیه به‌ویژه در زمینه مفاسد اقتصادی بوده است.  اکنون ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری تشکیل شده و نمایندگان از قوه قضائیه در جلسات این ستاد شرکت می‌کنند که این ستاد بسیار فعال است.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: اگر بخواهیم تعامل دولت با قوه قضائیه را مقایسه کنیم باید بگویم که بسیار فعالتر شده‌اند.  در مورد پرونده‌های موردی ازجمله پرونده نفت، قوه قضائیه با دولت همگام پیش رفته است و در مورد پرونده‌های دیگری ازجمله پرونده‌های 3‌هزار میلیاردی تعامل خوبی بین دولت و قوه قضائیه بوده است؛ بنابراین اگر همه قوا ازجمله دولت، مجلس و قوه قضائیه در جهت منافع ملی و مردم تعامل داشته باشند این امر می‌تواند باعث تقویت نظام و به نفع ما شود.  محسنی‌اژه‌ای درباره وجود روغن پالم در لبنیات گفت: از دادستان تهران این موضوع را پرسیدم و وی گفت که هنوز گزارش رسمی یا شکایتی از وزارت بهداشت تحویل قوه قضائیه نشده است. دادستان تهران در این زمینه نامه‌ای را به وزارت بهداشت نوشته و خواسته که اسنادی که دال بر این است که این روغن‌ها مضر هستند را بفرستد.  امروز که در مورد این موضوع پرسیدم عنوان شد که هنوز اسنادی نرسیده است. دادستان کل کشور، درباره سقوط هواپیمایی که منجر به کشته و مصدوم شدن تعدادی از هموطنانمان شد، اظهار کرد:  در این زمینه پرونده‌ای در دادسرای تهران تشکیل شد، کارشناسان مربوطه را فرستادند که درحال رسیدگی موضوع هستند همچنین مسئولان ذی‌ربط در دولت نیز درحال بررسی موضوع هستند.
خبرنگاری به شوخی خطاب به سخنگوی قوه قضائیه گفت که آیا می‌توانیم بگوییم که در چند‌سال آینده شما رئیس قوه قضائیه خواهید بود؟ که محسنی‌‌اژه‌ای گفت:  نه، نمی‌توانیم چنین چیزی بگوییم. محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا شهرام جزایری تا دو ماه دیگر آزاد می‌شود، گفت:  اگر پایان محکومیت‌اش باشد این امر طبیعی است.  البته زمان آزادی وی را نمی‌دانم.
خبرنگاری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که شنیده شده 36روزنامه‌نگار، فیلمساز و وبلاگ‌نویس احضار و دستگیر شده‌اند و خواستار توضیح سخنگوی دستگاه قضایی شد که وی گفت:  شنیده شما دروغ است.


تعداد بازدید :  79