شماره ۳۶۹ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
خبر

احمدی‌نژاد رئیس جمهوری نبود منفصل از خدمت می‌شد
دادستان دیوان محاسبات کل کشور درباره پرونده دانشگاه ایرانیان گفته است: در 12 مرداد 92 این 16 میلیارد تومان از حساب دولتی به حسابی که افتتاح کنندگانش آقای دکتر احمدی‌نژاد و آقای بقایی به صورت 50درصد50‌درصد بودند، رفته بود. منتها آخر این حساب عنوان کرده بودند، «تحت عنوان تأمین سرمایه دانشگاه ایرانیان». درحالی‌که در این زمان هنوز تأسیس دانشگاه ایرانیان به ثبت نرسیده بود، پس نمی‌توانست شخصیت حقوقی داشته باشد. از نظر مقررات بانکی به این نوع حساب‌ها، حساب کاملا شخصی می‌گویند. لذا از باب تخلف صورت‌گرفته، دادخواست صادر کردیم.
به گزارش تسنیم، فیاض شجاع بخش با بیان این مطلب افزوده است: در مورد تخلف این پرونده تخلف در هیأت مستشاری مطرح شد و تخلف آقای احمدی‌نژاد و سه مسئول دیگر ازجمله آقای بقایی، زهره‌ای و خراسانی که در آن مقطع مسئول بودند، محرز شد و حسب مورد مجازات اداری تعیین کردند. منتها در مورد آقای احمدی‌نژاد اعمال ماده 24 خواسته شد. براساس ماده 24 اگر علیه شخص رئیس‌جمهوری و وزرا، به تخلف برخورد کنیم یا ببینیم به دلیل دستور این افراد، تخلف مالی و ضرر به بیت‌المال اتفاق افتاده است، هیئت‌های مستشاری ضمن صدور رای به جبران ضرر و زیان توسط اینها، به جای اعمال مجازات اداری یعنی توبیخ تا انفصال دایم، رأی به اعمال ماده 24 می‌دهند یعنی تخلف از طریق دادستانی به مجلس اعلام شود.  براساس قانون هم این اعلام تخلف برای اتخاذ تصمیم مجلس است یعنی به رئیس مجلس شورای اسلامی این موضوع را اعلام می‌کنیم و ایشان هم برای اتخاذ تصمیم ارجاع می‌دهد.
وی ادامه داد: در مورد این موضوع، تنها نسبت به آن سه نفر دیگر رأی به مجازات اداری دادند که شامل انفصال از خدمت و کسر حقوق بود و در مورد آقای دکتر احمدی‌نژاد به لحاظ این‌که این اتفاق در زمان ریاست جمهوری‌اش رخ داده بود، اعلام ماده 24 شد و ما هم به مجلس اعلام کردیم که در نتیجه رسیدگی‌های دیوان محاسبات این افراد مرتکب تخلف شدند.

وزیر کشور:  در دفاع از مرزها آمادگی کامل وجود دارد
وزیر کشور در رابطه خطر تهدید مرزها از سوی داعش گفت:  چنین تهدیدی وجود ندارد و ما آمادگی کامل را در مرزهایمان داریم.
به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی در سومین گردهمایی استانداران سراسر کشور در وزارت کشور در جمع خبرنگاران در رابطه با معرفی معاون سیاسی گفت: دنبال گزینه موردنظر برای معاونت سیاسی وزارت کشور هستیم و من پیگیر این مسأله هستم و ان‌شاءالله این گزینه هرچه زودتر معرفی خواهد شد.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که نمایندگان مجلس گفته بودند کمیسیون و ماده 10 احزاب تا زمانی که معاون سیاسی معرفی نشود، تشکیل نخواهد شد گفت: ‌خیر چون دوره حضور نمایندگان مجلس در کمیسیون ماده 10 احزاب تمام شده است و آنها هم باید دو نفر نماینده جدید خود را انتخاب و معرفی کنند.

تحریم‌ها تا پایان‌سال تمام نشود آنها را می‌شکنیم
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در صورتی‌که تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ملت و دولت ایران تا پایان امسال تمام نشود، ما آنها را خواهیم شکست.  
به گزارش تسنیم، محسن رضایی روز گذشته در دیدار با سفیر هلند در تهران، با بیان این مطلب اظهار کرد:  با وجود وضع تحریم‌های ظالمانه از سوی غرب علیه ایران، دولت جمهوری اسلامی ایران سعی کرد براساس رویکردی تعاملی حقوق ملت را استیفا کند، اما ظاهرا سران نظام سلطه زبان دیپلماتیک و مذاکره با ایران را نمی‌دانند و من از شما می‌خواهم از طرف ما به آنها بگویید اگر تا پایان امسال این تحریم‌ها تمام نشود، ما آنها را خواهیم شکست.
وی با اشاره به این‌که ایران در امر مبارزه با تروریسم از ابتدا و بدون کوچکترین اغماضی فعال بوده است، افزود: مثلا در مورد داعش که تولد و ساماندهی آن بسیار شبیه القاعده است، ایران از ابتدا موضعی روشن داشت، اما آمریکا و دیگر کشورهای غربی و حتی برخی دول مرتجع عربی تا زمانی که منافع مشخص خودشان تهدید نشد از آنها علیه مردم و دولت سوریه و عراق حمایت مالی، معنوی، لجستیکی و نظامی می‌کردند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌ عنوان شاهد مثالی بر گفته‌های خود به حضور دست‌کم 200 شهروند هلندی در صفوف تروریست‌های داعش اشاره کرد و گفت: بر مبنای محاسبات علمی این تعداد حضور فعال به معنای هم‌فکری حداقل 15‌هزار نفر هلندی با آنها در کشور هلند است.


تعداد بازدید :  148