شماره ۳۶۹ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
بسته پیشنهادی برای خارج کردن آمریکا از منجلاب خشونت

آیدین سیار سریع طنزنویس

[email protected]
مایک راجرز، قانونگذار جمهوریخواه آمریکا نسبت به ارتباط صدها شهروند آمریکایی با اعضای داعش در سوریه ابراز نگرانی کرده است. ملاحظه می‌فرمایید که دلواپسی یک مسأله جهانی است و تنها اختصاص به کشور ما ندارد. غرب چنان در بحران مالی، اخلاقی، ورزشی، علمی و فرهنگی گرفتار است که شهروندان آن چاره‌ای به‌جز پیوستن به گروه‌های تروریستی ندارند. همین 2ماه پیش بود که پدر عمرالشیشانی یکی از فرماندهان داعش که در فصل نقل‌وانتقالات از گرجستان به این گروه پیوسته است به خبرنگاران گفته بود که پسرم از بیکاری عضو داعش شد. ما هم در کشور خیلی بیکار داریم، ولی به دلیل شرایط مناسبی که برای بیکاران فراهم کرده‌ایم یا ازدواج می‌کنند و چهارنفر دیگر را بدبخت می‌کنند یا معتاد شده و در نهایت تمام می‌شوند و این یک پیروزی بزرگ است که بیکاران ما حاضرند ازدواج کنند ولی به داعش نپیوندند. (خوشبختانه ما جزو معدود کشورهایی هستیم که بدبختی بقیه کشورها برای ما دستاورد محسوب می‌شود و اگر درك کافی داشته باشیم می‌بینیم این هم خودش نوعی دستاورد است!) جدا از این مسائل، علت گرایش صدها آمریکایی به داعش نیازمند یک ریشه‌یابی عمیق است، ما با توجه به شناختی که از مشکلات آنها داریم با کراهت آمادگی خود را برای نجات مردم مظلومی که به ناچار در غرب سکنی گزیده‌اند اعلام می‌کنیم. بسته پیشنهادی ما شامل گزینه‌های زیر است:
1) پراید. اگر استفاده از پراید در بین مردم آمریکا جا بیفتد آنها آن‌قدر درگیر سوم، هفتم و چهلم می‌شوند که دیگر فرصتی برای پیوستن به داعش پیدا نمی‌کنند.
2) تعویض هنرمند. در راستای تعویض عناصر مروج خشونت با عناصر مروج لطافت، ما آمادگی خود را برای تعویض الهام چرخنده با بروس ویلیس، فرج‌الله سلحشور با کوئنتین تارانتینو و محمد اصفهانی با متالیکا اعلام می‌کنیم.
3) فیلتر شبکه‌های اجتماعی، ممنوعیت ورود زنان به استادیوم بیسبال، تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها و ادارات، لغو کنسرت‌ها و... باعث می‌شود شهروند آمریکایی مثل بچه‌ای که مادرش برایش بستنی نمی‌خرد آن‌قدر جیغ و داد کند تا خودش خوابش ببرد و دیگر حالی برای پیوستن به داعش نداشته باشد.
4) متاسفانه نام تگزاس به‌رغم جایگاه ویژه و معنوی‌ای که نزد جوانان ایرانی دارد در دنیا تبدیل به نماد خشونت شده و نام این شهر باید به «گلپونه‌های وحشی دشت امید» تغییر یابد.
5) ما از اول می‌دانستیم استعفای آقای فرگوسن از منچستر بی‌خود نیست و این عنصر اسکاتلندی برنامه‌هایی در سر دارد. اتفاقا پیش‌بینی‌های ما درست از آب درآمد و چندی پیش حادثه دلخراش فرگوسن در آمریکا به وقوع پیوست که نمونه بارز خشونت‌طلبی در آمریکاست. در این زمینه ما در بسته پیشنهادی خود یکی از عناصر مطلوب به نام محمد مایلی‌کهن را در نظر گرفته‌ایم که با ارسال ایشان به آمریکا ان‌شاءالله اخلاق‌مداری و آزادیخواهی به جامعه آمریکا تزریق می‌شود و اگر حادثه‌ای هم رخ دهد دیگر حادثه فرگوسن نیست و حادثه مایلی‌کهن است.
6) استفاده از ظرفیت‌های هرمز شجاعی‌مهر. همان‌طور که می‌دانید تلویزیون آمریکا پر شده از برنامه‌هایی که خشونت کلامی را ترویج می‌کنند در این میان هرمز شجاعی‌مهر (که نه به وجود می‌آید نه از بین می‌رود) با کلام محبت‌آمیز خود می‌تواند بار دیگر آرامش را به خانه‌های آمریکایی برگرداند.
نمونه‌ای از گفتارهای ایشان در شبکه سی‌بی‌اس آمریکا: چه خوبه وقتی همه دور هم میشینیم، ظهر که میشه، همه خانواده (با دستانش همه خانواده را نشان می‌دهد) دور سفره‌های آمریکایی بشینن و... صفا و سادگی رو... بیارن توی خونه! من از شما آمریکایی عزیز، از همه شما عزیزان داعش می‌کنم به خواهش نپیوندید. ببخشید خواهش می‌کنم به داعش نپیوندید. اما در این بخش در خدمت جناب آقای سناتور مک‌دونالد هستیم. جناب آقای مک‌دونالد بفرمایید آیا پیوستن به داعش از نظر شما کار پسندیده‌ای هست یا نه؟ سناتور مک‌دونالد: به هیچ‌وجه کار پسندیده‌ای نیست.
شجاعی‌مهر: بعله به پایان یکی دیگر از برنامه‌های family face رسیدیم. گاد‌اند جیزس یار و یاورتون.


تعداد بازدید :  170