شماره ۳۶۹ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
ذره‌بین

نجات 2  کوهنورد از آبشار کوه‌های زشک
2جوان که در ارتفاعات منطقه زشک شهرستان طرقبه شاندیز استان خراسان‌رضوی دچار حادثه شده بودند با تلاش تیم‌های امداد کوهستان و هلال‌احمر از مرگ حتمی نجات یافتند.  
وقتی تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر خراسان‌رضوی در جریان  سقوط 2 کوهنورد در داخل آبشار  کوه‌های زشک منطقه چشمه‌سبز قرار گرفتند بلافاصله راهی منطقه شدند.  بررسی‌ها نشان می‌داد یکی از کوهنوردان  از ناحیه هر دو پا دچار آسیب و دیگری دچار جراحت خارجی شده است. ابتدا براساس مختصات منطقه تقاضای اعزام بالگرد امدادونجات شد؛اما به دلیل وزش باد شدید و حضور مصدومان در دامنه کوه امکان نجات با بالگرد میسر نشد.  در پی این حادثه تیم دیگر امداد کوهستان به منظور پشتیبانی تیم اول و با امکانات و تجهیزات لازم اعزام شدند و با انجام اقدامات اولیه و کمک به مصدومان؛آنها را راهی بیمارستان کردند.  مجتبی طاهری مسئول عملیات هلال‌احمر شعبه شهرستان مشهد نیز در این رابطه گفت:علت حادثه عدم‌آشنایی آنها  با منطقه و نداشتن تجهیزات لازم به‌ویژه برای حرکت در شب بوده است. وی به کلیه دوستداران طبیعت به‌ویژه کوهنوردان توصیه کرد هنگام تاریک شدن هوا با توجه به عدم‌امکانات لازم از هرگونه ادامه مسیر و حرکت خودداری کنند.  ضمن این‌که داشتن جی‌پی‌اس از ملزومات کوهنوردان محسوب می‌شود تا در صورت وقوع حادثه خیلی سریع‌ بتوان به آنها امدادرسانی کرد. از دیگر نکات ایمنی در کوهنوردی توجه به شرایط آب‌وهوایی به‌ویژه تغییر دما در شب است.  

مرگ 4 جوان در دریاچه نئور
2 روز از حادثه غرق شدن چهار جوان در دریاچه نئور اردبیل می‌گذرد، اجساد هیچ یک از غرق شدگان تاکنون پیدا نشده است. به گزارش خبرنگار مهر، این حادثه شامگاه شنبه رخ داده و در این حادثه ابتدا سه نفر از غرق‌شدگان سوار قایق پارویی می‌شوند و به وسط دریاچه می‌روند، اما به دلیل سوراخ بودن قایق به زیر آب رفته و سه جوان را به کام مرگ می‌فرستد. با مشاهده این حادثه یکی دیگر از دوستان این سه نفر که در کنار دریاچه بوده برای کمک اقدام می‌کند و با قایق پدالی به وسط دریاچه می‌رود که وی نیز به دلیل وزش باد و واژگونی قایق جان خود را از دست می‌دهد. بهرام غیبی با بیان این‌که خودروهای آبی خاکی هلال‌احمر به همراه نیروهای امدادی درحال یافتن اجساد هستند، تصریح کرد: با این وجود امکانات محدود است و ما تلاش خود را برای یافتن اجساد این چهار جوان به کار بسته‌ایم.

 


تعداد بازدید :  120