شماره ۳۶۹ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
انتخابات ریاست شورای تهران درگیر چالشی تازه

ایسنا| انتخابات هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران، امروز 11 شهریور طبق اعلام قبلی درحالی قرار است برگزار شود که درباره یک‌ساله یا دوساله بودن دوره ریاست شورا میان برخی اعضا اختلاف‌نظر وجود دارد.
در دوره‌های دوم و سوم شورا، مهدی چمران معمولا تنها گزینه اصلی برای ریاست شورا بود و بر همین اساس حواشی زیادی پیرامون انتخاب رئیس شورا به وجود نمی‌آمد؛ اما در دوره چهارم پس از تکیه احمد مسجدجامعی بر کرسی ریاست شورا، این انتخابات هم مورد توجه قرار گرفت و حرف و حدیث درباره آن میان دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا بالا گرفت تا جایی که روز یکشنبه اسماعیل دوستی پس از اتمام جلسه شورا، به جمع خبرنگاران آمد و از اختلاف در قوانین موجود برای انتخاب هیأت‌رئیسه خبر داد.
دوستی گفت: ماده 4 آیین‌نامه هیأت وزیران اعلام می‌کند که هیأت‌رئیسه باید دوساله فعالیت کند اما ماده 16 مصوب‌ سال 89 این قانون اعلام کرده که هیأت‌رئیسه یک‌ساله است. در همین رابطه، «محمدمهدی تندگویان»، با اشاره به این‌که در ساعت 8 تا 10 جلسه امروز مغایرت‌های قانونی بررسی می‌شود، گفت: باید بررسی کنیم و شاید اصلا انتخابات برگزار نشود.
او در پاسخ به این پرسش که روال در سال‌های گذشته چگونه بوده است؟ نیز گفت: برخی اعضا می‌گویند در سال‌های گذشته، انتخابات هر دو‌سال یک‌بار برگزار می‌شده که این موضوع بررسی می‌شود.


تعداد بازدید :  67