شماره ۳۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
پرسه در بازار

اجبار نصب برچسب قیمت روی کالاها

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران فرهنگ‌سازی لازم برای اجبار واحدهای صنفی به نصب اتیکت روی کالاهاست و این اقدام با هماهنگی واحد بازرسی سازمان انجام می‌شود. به عقیده سیدحسین فرجی ثبات قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و انجام بازرسی‌های دقیق از مهم‌ترین دلایل کاهش تخلفات واحدهای صنفی بود. براساس آمار و گزارشات به‌دست‌آمده عمده‌ترین تخلفات در واحدهای صنفی گرانفروشی بوده است. تلفن 124 پیگیر شکایات مردمی بوده و در سازمان صنعت و معدن استان‌ها مستقر است و مردم هرگونه شکایتی که از واحدهای صنفی داشته باشند می‌توانند با این شماره تماس بگیرند.

نرخ‌گذاری لبنیات براساس کیفیت

به عقیده علی رجبی، رئیس اتحادیه لبنیات‌فروشان تهران، با نرخ‌گذاری متفاوت لبنیات براساس نوع کیفیت آنها طبیعی است کیفیت بهبود می‌یابد چون زمانی که نرخ‌گذاری یکسان است صنایع روال یکنواختی را سپری می‌کنند و در جهت رقابت و افزایش کیفیت تلاش نمی‌کنند. به عقیده او در بحث صنایع لبنی و توزیع آنها خیلی ضعیف عمل می‌شود و در اغلب موارد سیستم‌های سرمایشی ماشین‌هایی که کار حمل لبنیات را در سطح شهر انجام می‌دهند خاموش است و به دلیل وجود مواد نگهدارنده در لبنیات فاسد نمی‌شوند ولی موضوع مهم این است که استفاده از این مواد نگهدارنده در دراز‌مدت تبعات جبران‌ناپذیری به همراه دارد.

مصرف بنزین به 71‌میلیون لیتر می‌رسد

میانگین مصرف بنزین در هفته گذشته به دلیل روزهای تعطیل پایان هفته افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود با به پایان رسیدن ماه رمضان، میانگین مصرف بنزین به روزانه 71‌میلیون لیتر برسد. بیشترین مصرف این فرآورده با ٧٢,٩‌میلیون لیتر در روز پنجشنبه (٢٦ تیرماه) و کمترین میزان آن با ٦١. ٨‌میلیون لیتر در روز دوشنبه (٢٣ تیرماه) صورت گرفته است که افزایش مصرف حدود ١٨‌میلیون لیتری بنزین در هفته مورد نظر به‌دلیل روزهای تعطیل پایان هفته بود. این درحالی است که با پایان یافتن ماه مبارک رمضان و افزایش سفرهای تابستانی، احتمال افزایش مصرف بنزین کشور در هفته‌های آینده پیش‌بینی شده  است.


تعداد بازدید :  253