شماره ۳۶۹ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
پرسه در بازار

آناناس ارزان و خیار گران شد

در بازار میوه آناناس ارزان شد اما خیار همچنان گران مانده است. حسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران دراین‌باره گفت: افزایش واردات آناناس و کاهش تولید خیار باعث این تغییرات قیمتی بوده است. خیار در سال‌های گذشته از نهاوند، کرج، دماوند و گلخانه‌های سراسر کشور به تهران می‌آمد اما امسال فقط از دماوند و گلخانه‌ها وارد شده است و به همین دلیل قیمت آن افزایش یافته است. درحال حاضر قیمت هر کیلو خیار 2800 تا 3500 تومان و هر بسته شش‌تایی آناناس 70تا90هزار تومان به فروش می‌رود. به گفته مهاجران درحال حاضر قیمت سیب‌زمینی نیز حدود 15درصد کاهش داشته است و به کیلویی 600 تا 1000 تومان رسیده است.

موافقت دولت با افزایش نرخ کالاهای تنظیم بازاری

دولت در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت انواع مواد پروتیینی و برنج موافقت کرد. بر این اساس، هم‌اکنون قیمت هر کیلوگرم برنج وارداتی اروگوئه 2600 تومان، گوشت منجمد گوساله وارداتی 16700 تومان، گوشت منجمد گوساله داخلی 15500 تومان، مرغ منجمد 5800 تومان و مرغ کامل پاک‌شده تنظیم بازاری که وزن یک تا 5/2 کیلوگرم دارد، 7360 تومان تعیین شده است. نرخ‌های جدید از روز گذشته در مراکز توزیع کالاهای دولتی، اعمال شده است، این درحالی است که شرکت بازرگانی دولتی ایران به‌عنوان یکی از بازوان اصلی دولت در تأمین کالاهای اساسی به شمار می‌رود.

مرغ کم وزن؛ مطرود بازار داخل، محبوب بازار جهانی

بازار جهانی برخلاف بازار داخلی خواهان مرغ کم‌وزن است. همایون دارابی مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با اعلام این نکته افزود: کشورهای خارجی مرغ‌هایی وارد می‌کنند که وزن این مرغ‌ها بین یک کیلو تا یک کیلو و700 گرم باشد اما در کشور ما تولیدکنندگان همیشه مرغ‌هایی با وزن‌های بالا پرورش می‌دهند که این مرغ‌ها از طرفی چربی زیادی دارندو پرورش آنها میزان مصرف مواد اولیه دام را افزایش می‌دهد. دارابی ادامه داد: سن مطلوب یک مرغ حدود 42 روز یا پایین‌تر از آن است زیرا مرغ از 42 روز به بعد به سن مصرف دارو می‌رسد که این موضوع باعث کاهش کیفیت گوشت مرغ برای مصرف‌کننده می‌شود.


تعداد بازدید :  148