شماره ۳۶۹ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
بازتاب گزارش «شهروند» درباره مقایسه خودروساز اول کره و ایران

گروه اقتصادی شهروند| چندی پیش روزنامه شهروند در گزارشی با عنوان: «داستان یک جهش، قصه یک درجا زدن»، خودروساز اول ایران و کره را در بعد مدیریتی مقایسه کرد. بحث زیان بالای شرکت ایرانی و سود بالای صادرات شرکت کره‌ای موضوعی بود که به آن پرداختیم و به مذاق برخی خوش نیامد. گزارش اخیر که به مقایسه هیوندایی و ایران‌خودرو پرداخته بود در سایر رسانه‌ها در فضای مجازی بازانتشار شد و واکنش‌های زیادی از سوی مخاطبان به دنبال داشت. در ادامه بخشی از این واکنش‌ها را به روایت سایت فرارو می‌خوانیم:
يغما: چه گزارش خوب و جالبى بود، یک نکته وجود دارد و آن این‌که کره‌ای‌ها در صنعتشان خود را جدا از دستاوردهای بین‌المللی نمی‌بینند و آن را هوشمندانه مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند. در ایران یا دنبال کپی‌کاری‌های ناشیانه هستیم یا دنبال بومی‌سازی و جدایی از جریان‌های جهانی.
محمدرضا: فقط از لحاظ قدمت به هم شبیه هستیم!
امیر: بزرگ‌ترين شركت كره‌جنوبى سامسونگ الكتريكه که هرساله جزو 5 شركت پرسود غيرنفتى و صاحب تكنولوژى جهان معرفى ميشه، از نظر گردش مالى هم كه با اپل و مايكروسافت رقابت داره.
وحید: درجا زدن خودروسازان داخلی كه نه، عقبگرد بگين بهتره چون همين توليدشون هم هر‌ سال نسبت به‌ سال قبل بدتره.
محمد: وقتی هدف پیشرفت باشه با تلاش به بالاترین موفقیت‌ها میرسی.
ناشناس: ایران  8‌سال جنگ داشت و حالا تحریم. آیا کره‌جنوبی هم این مسائل رو پشت سر گذاشته؟
مسعود: آره قبلش هم قاجارها بودن، قبل‌تر از اون جنگ‌های نادر بود. کمی قبل‌تر مغول‌ها حمله کردن، دورتر که بری اسکندر تخت‌جمشید رو آتیش زد! ما ایرانی‌ها همیشه بهونه در آستین داریم.
هموطن: محدودیت طولانی واردات باعث سوءاستفاده خودروسازهای ایرانی از بازار شده.
ناشناس: اون زمان که کره‌ای‌ها کارگران مخابرات ما بودند و خیابان‌ها را برای ما میکندن یادتونه؟ اون زمان ما ارج را داشتیم و ال‌جی اسمش گلداستار بود... اون موقع ایران‌خودرو وجود داشت با آن کیفیت... الان هم هست ولی با این کیفیت...
اسکندری: ما هرچه مي‌كشيم از سوءتدبير مديريت و پول مفت نفت هستش كه ما را راحت‌طلب بار آورده است.
آریا: مقایسه این دو خودروساز اشتباهه چون کره‌ای‌ها به فکر اعتبار برند و درآمدهای صادراتی هستند ولی ما ایرانی‌ها به دنبال بازار انحصاری هستیم. فرهنگ تولید در ایران پایینه.


تعداد بازدید :  72