شماره ۳۶۹ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
بازار جهانی

تغییرات جدید در واتس‌آپ
برخی طراحان برنامه همراه واتس‌آپ از افزوده شدن قابلیت مکالمه صوتی رایگان به آن خبر داده‌اند. اگر چه واتس‌آپ هنوز رسما این خبر را اعلام نکرده است. تصاویر منتشرشده از این تغییرات در اینترنت نشان می‌دهد برنامه مذکور از قابلیت ترجمه متون به دیگر زبان‌ها هم برخوردار شده و زمانی که فردی به کاربر دیگری در محیط واتس‌آپ تلفن بزند قابلیت مذکور فعال می‌شود.  

2017 خودروهای بدون راننده گوگل می‌آیند
گوگل می‌گوید عرضه خودروهای بدون راننده خود را سه‌سال به تعویق انداخته تا پس از رفع پاره‌ای از مشکلات آنها را در‌ سال 2017 روانه بازار کند زیرا برای تکمیل طراحی این خودروها با مشکلات عدیده‌ای روبه‌روست. ازجمله این مشکلات می‌توان به دستور مقامات ایالت کالیفرنیا به اضافه شدن فرمان به این خودروها اشاره کرد. استدلال این مقامات آن است که خودروهای یادشده بدون وجود فرمان امنیت کاربران را به خطر می‌اندازند.

تراشه 8 هسته‌ای اینتل برای رایانه‌های رومیزی
اینتل خط تولید جدیدی را برای تراشه‌های Core i7 خود راه‌اندازی کرده و برای اولین‌بار تراشه‌های 8هسته‌ای برای رایانه‌های رومیزی طراحی کرده است. این پردازند‌ه‌ها در اصل برای استفاده علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی طراحی شده‌اند، اما در آینده به‌طور گسترده در workstation‌ها هم به‌کار گرفته خواهند شد.


تعداد بازدید :  147