شماره ۳۶۹ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
شهردار خبرداد:
آخرین اصلاحات شهری در اراک

اگرانتقادات سازنده و بی‌غرض و بدون درنظر گرفتن منافع شخصی باشد قطعا موثر و به نفع شهر و شهروندان خواهد بود و ما قطعا ازاین انتقادات استقبال خواهیم کرد.  
شهردار اراک درگفت‌وگوی اختصاصی با «شهروند» ضمن تأکید براین مطلب افزود: این وظیفه وحق قانونی اعضای شوراست که اشکالات موجود درشهرداری را بیان کنند و وظیفه نظارتی خود را انجام دهند تا بتوانیم مسیر توسعه و عمران شهری را درست و با شتاب بیشتری طی کنیم.  
محمد ابراهیم عباسی با تأکید براینکه علاقه‌مند به ایجاد تنش در مجموعه شورا وشهرداری نیستم تصریح کرد: هیچ گاه درتقابل با این افراد نخواهم بود و اگر انتقادات درچارچوب قانون وضوابط باشد قطعا مورد توجه قرارمی گیرد واقدامات لازم را براي اصلاح امورانجام خواهیم داد.  
اصلاح ساختارشهرداري و بكارگيري افراد درجايگاه‌هاي مرتبط از اولويت‌هاي  اصلي بوده است.  
وی اصلاح ساختار شهرداری را ازمهمترین اولویت‌های یک‌سال گذشته عنوان کرد و گفت:  یکی از مشکلات اساسی در شهرداری عدم حضور افراد درجایگاه‌های مرتبط با تخصص و تحصیلات بود که اصلاح این وضع را رویکرد اصلی خود قراردادیم.   
وی ادامه داد: تهیه و ارسال چارت سازمانی جدید برای تصویب در وزارت کشور، اصلاح سیستم حقوقی، تقویت حوزه بازرسی و نظارت، تشکیل معاونت جدید حمل‌ونقل و ترافیک، اصلاح ساختار حوزه معماری و شهرسازی و افزایش مناطق کلان‌شهر اراک  به 6 منطقه از اقداماتی بوده که دراین راستا انجام شده است.  
ايجاد 200 هكتار فضاي سبز جديد در شهر اراك
عباسی اصلاح وتوسعه و نگهداری فضای سبز شهر اراک را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد  و افزود: ایجاد 200 هکتار فضای سبز جدید و نگهداری واحیای فضای سبز موجود در راستای توسعه و گسترش فضای سبزبوده ضمن اينكه سيستم آبياري فضاي سبز نيز مكانيزه واصلاح شده است.  
وي به اختصاص زمين براي آغازعمليات اجرايي شهرك خدمات خودرويي به مساحت 21 هكتار درحاشيه شهراشاره كرد وگفت:   يك مجموعه
 90 هكتاري نيز براي انتقال صنوف مزاحم درنظر گرفته شده تا با اجراي طرح انتقال اين صنوف بتوانيم با مديريت وفرهنگ سازي، معضل آلودگي صوتي ناشي از فعاليت اين صنوف را حل كنيم.  
شهردار اراك انتقال ايستگاه‌هاي اتوبوس از مركز شهر اراك در راستاي كاهش ترافيك و آلودگي هوا را از ديگر اقدامات برشمرد و اظهار داشت: مطالعات مربوط به اجراي سيستم هوشمندسازي حمل‌ونقل وترافيك و همچنين ايجاد انبوه بر مناسب براي شهراراك نيز درحال انجام است كه پس از تصويب و اخذ مجوزهاي لازم اجرا خواهد شد.  
فعال کردن شوراي سرمايه‌گذاري شهرداري  براي اجراي پروژه‌هاي مشاركتي
عباسي تكميل پروژه‌هاي نيمه تمام عمراني را از ديگر اولويت‌ها دانست و گفت: شوراي سرمايه‌گذاري در شهرداري تشكيل شده وشروع به كار کرده است تا به منظور اجراي پروژه‌هاي مشاركتي و جذب سرمايه‌گذار، اقدامات مناسبي انجام شود كه دراين راستا چندين پروژه مشاركتي تعريف و مصوب شده كه پروژه احداث مركز رفاهي، خدماتي و فرهنگي الماس غرب با 60‌هزار متر مربع زيربنا از مهمترين اين طرح‌ها براي تمركززدايي از هسته مركزي شهر اراك است.  
مصمم به اجراي فازهاي بعدي پروژه
 55 متري(بزرگراه   اميركبير) هستيم   
وي با تاكيد براينكه مصمم به اجراي فازهاي بعدي پروژه بزرگراه اميركبير(55 متري) هستيم افزود: متاسفانه اين پروژه سال‌ها بلاتكليف مانده و مشكلات زيادي را براي مردم ايجاد كرده بود كه دراين مدت مذاكراتي با چندين سرمايه گذارصورت گرفته است تا فازهاي بعدي اين طرح اجرايي و عملياتي   شود. 


تعداد بازدید :  53