گاهیاوقات اخباری منتشر میشود که بیشتر به طنز میماند. مانند این خبر که در چند خبرگزاری بازتاب داشت: «وزارت نفت اسناد آلایندگی بنزین پتروشیمی را تأیید کرده است.» این خبر درمیان این همه دود، سرفه، آسم و تنفس سخت که طی یکی، دوسال گذشته، روزبهروز افزایش یافته و آمار و ارقام عجیب و غریبی در متن جامعه درباره میزان آسیبهای ناشی از سوخت غیرسالم، انتشار یافته است، تقریبا به «لطیفه» میماند زیرا حتی اگر با آدمهای کمسواد و بیسواد جامعه، از آلودگیهای زیستمحیطی بحث به میان آورید، بدونشک یکی از عوامل آلودگی هوا را استاندارد نبودن بنزین پتروشیمیها، اعلام میکنند اما حالا بعد از این همه جنجال و حرف و حدیث بر سر آلودگی بنزینهای وطنی، تازه کاشف به عمل آمده که آقایان در وزارتنفت مهر تأیید بر آلایندگی بنزین پتروشیمی زدهاند.
مدیر مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیطزیست هم که ظاهرا این خبر را از این بیشتر جدی نگرفته بود، طی همین چند روز اعلام کرد، مهلت خودروسازان برای ارتقای استاندارد یورو4 به پایان رسیده است، این مهلت، آنطور که به یاد میآید، چندمینباری است که به پایان رسیده و هر بار عزیزان خودروساز هیچ وقعی به این اولتیماتومها نمینهند و بارها و بارها این مهلت تمام شده و تمدید! ولی باز هم این مردم هستند که هزینه چنین کمکاریای را میدهند و سازندگان خودرو وطنی هم به همان میزان سود میبرند.
به هر حال آنچه اهمیت دارد این است که باید منتظر بمانیم و ببینیم که نهایت این داستان به کجا ختم میشود، زیرا حداقل میتوانیم دلمان را خوش کنیم اگر با خودروسازان برخوردی نشده به دلیل «زورمند» بودن آنها نیست بلکه به این دلیل است که تاکنون وزارت نفت آلودگیهای بنزین را تأیید نکرده بود.