شماره ۳۶۹ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
درباره آی فیلم

آی‌فیلم یک شبکه ایرانی است که با سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی پخش می‌شود. این شبکه در ۹ سپتامبر ۲۰۱۰ مصادف با عید فطر سال ۱۳۸۹ (میلادی) آغاز به کار کرد. هدف اصلی این شبکه، پخش فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی برای جهان در تمام طول ساعات شبانه‌روز است . رویدادهای تاریخی، مشاهیر و روحیه استعمارستیزی از موضوعاتی است که قرار است در این شبكه مطرح شوند.
مخاطبان مورد نظر این شبکه حدود ۳۰۰ میلیون نفر هستند و پیش‌بینی می‌شود یکی از شبکه‌های پرطرفدار جهان عرب شود. این شبکه در بسیاری از کشورهای عربی دفتر دارد. برنامه‌های تهیه‌شده در این شبکه توسط دوبلورهای کشورهای سوریه، لبنان و امارات متحده به زبان عربی برگردانده می‌شوند.
این شبکه با حضور عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما، سید محمد حسینی وزیر  سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، و محمد سرافراز معاون برون‌مرزی صداوسیما و نیز با حضور سفیر فلسطین در ایران و جمعی از مدیران معاونت برون‌مرزی سازمان صدا و سیما، با تلاوت سوره کوثر در شب عید فطر آغاز به کار کرد.
مخاطبان این شبکه را غالبا عرب‌زبانانی از کشورهای ایران، بحرین، عراق، مصر، فلسطین، امارات، مراکش، کویت، الجزایر، عربستان، انگلیس، فرانسه، آمریکا و ... تشکیل می‌دهند. بنابر گفته های دكتر حسن خجسته ـ معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صدا و سیما ـ این شبکه قرار است به زبان انگلیسی هم برنامه پخش كند. با این حال برخی صاحب نظران با انتقاد از این شبکه گفته اند رویکرد غیر حرفه ای آن باعث شده که این شبکه نتواند به اندازه کافی در جهان عرب نفوذ کند.


تعداد بازدید :  65