شماره ۳۶۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ شهريور
صفحه را ببند
عدد خبر

50 درصد معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذار خارجی

ولی‌الله افخمی‌راد رئیس سازمان توسعه و تجارت گفت: تدبیر دولت برای تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی، طرحی است که به‌تازگی به تصویب هیأت دولت رسیده مبنی بر این‌که اگر خارجی‌ها در ایران کارخانه راه‌اندازی کنند و 30‌درصد محصول تولیدی خود را صادر کنند از 50‌درصد معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند. 

۴۰۴ هزار خودرو در ۵ ماه نخست امسال تولید شد

طی ۵ماهه امسال ۴۰۴هزار و۱۰ دستگاه انواع خودرو تولید شد که این رقم در مقایسه با 5 ماهه نخست‌ سال ۹۲ رشد 4/۷۳درصدی را نشان می‌دهد. در 5ماهه نخست امسال تولید خودروهای سواری با رشدی معادل 4/۷۳درصدی نسبت به 5ماهه نخست ‌سال گذشته به تعداد 345هزار و217 دستگاه رسیده است.  

1/6‌ میلیون تن برنج امسال به ایران وارد  می‌شود

فائو با بیان این‌که ایران محدودیت‌های جدیدی برای واردات برنج باسماتی اعمال کرده است، پیش‌بینی کرد واردات برنج ایران امسال به 6/1‌میلیون تن برسد. همچنین فائو پیش‌بینی کرده است میزان واردات غلات ایران که برنج هم شامل آن می‌شود به 6/12‌میلیون تن برسد که این رقم حدود 14‌درصد نسبت به ‌سال گذشته افزایش دارد. 

۱۰۰۰ ‌میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دوباره بخش خصوصی در آب‌وفاضلاب

حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در نشست شورای اداری استان هرمزگان با بیان این‌که تاکنون بیش از دوهزار ‌میلیارد تومان قرارداد با بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های آب‌وفاضلاب و آب‌شیرین‌کن بسته شده است، افزود: یک‌هزار ‌میلیارد تومان دیگر قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب نیز طی هفته آینده منعقد می‌شود.


تعداد بازدید :  210