شماره ۳۶۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ شهريور
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   ۴۰‌میلیون گوشی هوشمند نیاز داریم| نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات گفت: با توجه به اعطای مجوز نسل ۳ موبایل، بازار ایران به ۴۰‌میلیون گوشی هوشمند جدید نیاز دارد که مبلغی حدود ۱۵‌میلیارد دلار هزینه ارزی دارد. او افزود: به شرکت‌کره‌ای اعلام کرده‌ایم با ادامه روند خریدار صرف مخالفیم. وی گفت: هر‌یک از اپراتورهای تلفن‌همراه برای ایجاد زیرساخت و توسعه روستایی باید حدود 2‌میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنند که با توجه به این‌که ایران بزرگترین بازار حوزه خاورمیانه است اپراتورها را ملزم کرده‌ایم که باید برای خود شریک ایرانی انتخاب کنند.
  احتمال افزایش مالیات کالاهای زیان‌رسان| علیرضا طاری‌بخش معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی از اختصاص یک‌درصد از درآمد مالیات بر ارزش افزوده در قانون بودجه‌ سال جاری سخن گفت و افزود: علاوه بر مالیات بر ارزش افزوده با نرخ عمومی، به هریک از کالاهای آسیب‌رسان ‌درصدی اضافه شده که درآمد حاصل از آن به بخش‌های خاص اختصاص داده می‌شود. او گفت: احتمال افزایش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای آسیب‌رسان در لایحه بازنگری قانون مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد.
  با معترضان جلسه می‌گذاریم| مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت با بیان دلایل قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی براساس ارز آزاد در بورس کالا، گفت: مسئولان برای رعایت حقوق بورس کالا، شرکت‌های پتروشیمی و مصرف‌کنندگان این تصمیم را اتخاذ کرده‌اند. او با بیان این‌که دلالان مواد پتروشیمی خود مصرف‌کننده نبوده و باعث اختلال‌هایی در بازار شده بودند، افزود: در این میان واحدهای پتروشیمی هم انگیزه‌ای برای عرضه محصولات خود در بورس کالا نداشتند.


تعداد بازدید :  187