شماره ۳۶۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ شهريور
صفحه را ببند
ایتالیا را شکست دادیم
شروع طوفانی والیبال ایران در مسابقات جهانی

گروه ورزش| تیم‌ملی والیبال کشورمان در حالی ‌که به دلیل مصاحبه‌های اخیر بازیکنان و اظهار خستگی آنها انتظارات مردم را نسبت به خود در مسابقات قهرمانی جهان کم کرده بود، در دیدار نخست این رقابت‌ها که در لهستان برگزار می‌شود، مقابل ایتالیا قرار گرفت. این دیدار دقیقا تکرار آخرین بازی بلندقامتان کشورمان در لیگ جهانی امسال بود که با شکست 3 بر صفر ایران نیز همراه بود اما این‌بار شرایط کاملا برای تیم کواچ متفاوت رقم خورد. ارایه یک بازی زیبا و منطقی از همان بازی نخست در دستور کار ایران که با ترکیب موسوی، معروف، غفور، غلامی، قائمی، میرزاجانپور و ظریف به میدان رفت، قرار گرفت.
ست اول خیلی راحت‌تر از آنچه تصور می‌شد برای تیم‌ملی کشورمان پیش رفت و در نهایت شاگردان کواچ با نتیجه 25 بر 16 در این ست پیروز شدند. ست دوم نیز تقریبا برابر پیش می‌رفت اما در امتیازهای پایانی ایران کم آورد و 25 بر 23 گيم را واگذار كرد. لاجوردی‌پوشان بار دیگر در ست سوم مغلوب قدرت گربه‌سیاه خود در سال‌های اخیر شدند و ایران 25بر 22ست سوم را به سود خود به پایان رساند تا در آستانه یک برد شیرین در گام نخست قرار بگیرد.
کواچ که می‌دانست 3 امتیاز این دیدار چقدر در ادامه راه تیمش در این رقابت‌ها تأثیرگذار است، دوست نداشت کار به ست پنجم کشیده شود. بلندقامتان ایران که دائما با تعویض‌های تاکتیکی سرمربی صربستانی خود جابه‌جا می‌شدند، ست چهارم را هم مقتدرانه پیش بردند تا این‌که 25 بر 22 و با درخشش موسوی در دفاع روی تور این ست را هم به نفع خود به پایان بردند تا یکی از مدعیان قهرمانی را در گام نخست شکست دهند و برای دیگر حریفان نیز خط و نشان بکشند. البته با وجود برتری کشورمان ایوان زایتسف، ستاره ایتالیا عنوان امتیازآورترین بازیکن زمین را به خود اختصاص داد. ایران با این برد 3 امتیازی شد و حالا باید برای دیدار دوم مقابل آمریکا، قهرمان لیگ جهانی آماده شود. این بازی فردا از ساعت 15:30 به وقت ایران برگزار می‌شود و ایران در صورت برد می‌تواند به صعود از این گروه به‌عنوان سرگروه بیش از پیش امیدوار باشد.  یکی از نکات جالب این دیدار درخشش فرهاد قائمی بود که پس از حضور کاروان والیبال ایران در لهستان دچار سرماخوردگی شده بود اما دیروز فراتر از انتظار ظاهر شد. او روز قبل از بازی برای سومین ‌سال متوالی جشن تولد خود را در اردوی تیم‌ملی جشن گرفت و با پیروزی ایران نیز بیش از پیش احساس خشنودی کرد. البته سرمای لهستان در فصل تابستان به‌حدی اعضای تیم‌ملی کشورمان را غافلگیر کرده که خوش‌خبر، سرپرست تیم اعزامی مجبور شده برای تمام اعضای تیم گرمکن تهیه کند.  رقابت‌های قهرمانی جهان که از 8 شهریور آغاز شده و تا 30 شهریور ادامه دارد، با حضور 24 تیم پیگیری می‌شود اما فرمول صعود تیم‌ها به نیمه‌نهایی امسال کمی پیچیده شده است. از 4گروه 6 تیمی 4 تیم به دور بعدی صعود می‌کنند و در 2 گروه 8تیمی تقسیم می‌شوند. امتیازات تیم‌های صعود‌کننده در دور بعدی نیز همراه آنها خواهد بود و امتیازات کسب شده در مرحله بعدی به این امتیازات افزوده می‌شود تا در نهایت 2تیم برتر هر گروه به نیمه‌نهایی صعود کرده و برای حضور در فینال رقابت کنند.
کواچ:  فرصت خوشحالی نداریم
اسلوبودان کواچ، سرمربی ایران پس از این پیروزی می‌گوید:  «خوشبختانه تغییراتی که ایجاد کرده بودیم، کارساز بود و کمک کرد تا پیروز میدان باشیم.  دریافت اول ما خوب کار کرد و سعید معروف هم با سرعت بخشیدن به بازی، خوب تیم را تغذیه کرد.  این‌که ما در اولین دیدارمان آن هم در مسابقات مهمی مثل قهرمانی جهان توانستیم یکی از بهترین تیم‌های دنیا یعنی ایتالیا را شکست بدهیم خیلی خوشحال‌کننده است ولی واقعیت این است که ما فرصتی برای خوشحالی نداریم.  باید به حریفان آینده و بازی‌های بعدی مان فکر کنیم.  از حالا فقط امریکا. »


تعداد بازدید :  66