شماره ۳۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
میز خبر

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد
حقوق شهروندی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود
ایسنا| معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با تأکید بر این‌که با منشور حقوقی شهروندی که از سوی رئیس‌جمهوری اعلام شده هماهنگ هستیم و تکالیف ما مشخص است، گفت: بر این اساس موظف شدیم در سایت‌ها،‌ مجلات، نشریات، فوق‌برنامه‌ها، بروشورهای ویژه و کتاب‌ها به این موضوع توجه کرده و براساس یک برنامه، مباحث مربوط به حقوق شهروندی و حقوق دانش‌آموزی را به دانش‌آموزان آموزش دهیم.
 حمیدرضا کفاش،  با اشاره به این‌که چندی پیش منشور حقوق شهروندی از سوی معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری تدوین و ابلاغ شد، گفت: پس از آن منشور حقوق دانش‌آموزی در شورایعالی آموزش‌وپرورش موردبحث قرار گرفت. این متن تدوین شده و اکنون مراحل تصویبش را می‌گذراند.
او افزود: البته در منشور حقوق شهروندی، ‌حقوق دانش‌آموزی پیش‌بینی شده و در همین راستا موافقتنامه‌ای میان وزیر آموزش‌وپرورش و معاون حقوقی رئیس‌جمهوری برای آموزش این حقوق به امضا رسیده است.
معاون پــرورشی و فــرهنگی وزارت آموزش ‌وپرورش با بیان این‌که براساس این تفاهمنامه موظفیم مفاهیم و مبانی حقوقی را به دانش‌آموزان در قالب منابع درسی رسمی و فوق‌برنامه‌ها آموزش دهیم تا آنها با حقوق و تکالیف خودشان آشنا شوند، افزود:  در همین راستا سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی موظف شده تا این مبانی را وارد کتب درسی کند. در حوزه پرورشی نیز، موظف شدیم در جشنواره‌ها، اردوها، فوق‌برنامه‌ها و کانون‌های فرهنگی آموزش حقوق دانش‌آموزان را به‌عنوان یک اصل پیاده کنیم.
معاون پــرورشی و فــرهنگی وزارت آموزش ‌وپرورش ادامه داد: با منشور حقوقی شهروندی که از سوی رئیس‌جمهوری اعلام شده هماهنگ هستیم و تکالیف ما مشخص است.  موظف شدیم در سایت‌ها،‌ مجلات، نشریات،
فوق برنامه‌ها، بروشورهای ویژه و کتاب‌ها به این موضوع توجه کرده و براساس یک برنامه، مباحث مربوط به حقوق شهروندی و حقوق دانش‌آموزی را به دانش‌آموزان آموزش دهیم.


آخرین اخبار از وضع چشمی بیماران بیمارستان ساری
دو بیمار به دلیل شدت آسیب به مراکز فوق‌تخصصی منتقل شدند
ایسنا| پس از آن‌که حدود 10 نفر از بیمارانی که هفته گذشته در بیمارستان نیمه‌شعبان ساری پس از جراحی، دچار عفونت چشمی شدند و حتی احتمال نابینایی تعدادی از آنها مطرح شد، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با ارایه گزارشی از آخرین وضع این بیماران، گفت: «دو نفر از بیماران که آسیب جدی دیده‌اند، به مراکز فوق‌تخصصی رفتند و 4 نفر هم مرخص شدند.»
گفته می‌شود عفونت ایجادشده، به دلیل استریل نبودن اتاق عمل این بیمارستان بود. علیرضا مردانشاهی در توضیح بیشتر افزود: «بیست‌وسوم تیرماه، حدود 10 نفر از بیماران در یکی از اتاق عمل‌های بیمارستان نیمه‌شعبان ساری جراحی شدند که پس از انجام عمل، دچار عفونت‌های اتاق عمل شدند، پس از وقوع این اتفاق و پیگیری‌های انجام‌شده از سوی بیمارستان، 4 نفر از بیماران بهبود یافته و مرخص شدند، 4 نفر نیز هنوز در این مرکز بستری و درحال مداوا هستند. دو نفر از بیماران هم که دچار مشکل جدی شدند، به مراکز فوق‌تخصصی برای ادامه روند درمان ارجاع شدند.»
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران تأکید کرد: «براساس گزارش اولیه در اتاق عمل این بیمارستان طی روزهای بعد از این اتفاق، 40 عمل جراحی از همان نوع بدون عارضه انجام شد.» به گفته مردانشاهی کمیته‌های بیمارستانی مربوطه برای بررسی علت موضوع و ارایه گزارش نهایی به معاونت درمان دانشگاه درحال انجام اقدامات لازم هستند.


تعداد بازدید :  247