شماره ۳۶۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ شهريور
صفحه را ببند
مهر تایید‌ هاشمی‌شاهرودی بر هماهنگی و حسن نیت قوه مجریه با سایر قوا
غبار اختلافات میان روسای قوا زدوده شده است

شهروند| مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفته است دولت یازدهم بدون پرداختن به حاشیه‌ها راه خود را ادامه خواهد داد و رئیس‌جمهوری طی یک‌سال گذشته غبار بین روسای سه قوه را از بین برده و صمیمیت را برقرار کرد. نگاهی به روابط میان سه قوه در یک‌سال گذشته نیز موید این مطلب است تاجایی که اینک حتی برخی از منتقدان دولت رئیس مجلس را متهم به همسویی با رئیس‌جمهوری می‌کنند، از سوی دیگر برخلاف سال‌های گذشته هیچ تنشی میان قوه قضائیه و قوه مجریه وجود نداشته است. دوسال پیش بود که نامه‌نگاری‌های محمود احمدی‌نژاد و صادق آملی‌لاریجانی در صدر اخبار رسانه‌های کشور قرار گرفت تا جایی که این نامه‌نگاری‌ها تنها با هشدار رهبر معظم انقلاب به روسای دو قوه ادامه نیافت اما درنهایت جنجال رئیس‌جمهوری سابق در جلسه استیضاح وزیر کار دولت دهم و تنش لفظی با شخص رئیس مجلس اختلافات میان قوا را وارد فاز جدیدی کرد. حالا در یک‌سال دولت جدید اختلافات سابق جای خود را به حمایت‌ها و همدلی‌ها داده است. در جریان استیضاح وزیر علوم چشم هواداران دولت به مانورهای سیاسی علی لاریجانی در مجلس بود.  سیاستمداری که پس از روی کارآمدن حسن روحانی به یکی از متحدین او در فضای سیاسی کشور تبدیل شده است. آیت‌الله محمود ‌هاشمی‌شاهرودی رئیس هیأت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه در این‌باره گفت: دولت یازدهم با روسای قوای مقننه و قضائیه هماهنگ است و هیچ شکایت یا نامه‌ای از سوی این سه قوه به رهبر معظم انقلاب و هیأت عالی حل اختلاف نرسیده است. به گزارش ایرنا وی تصریح کرده است: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون در زمینه اختلاف میان قوا موضوعی را شاهد نبوده‌ایم و اختلاف به شکل تندی صورت نگرفته است. هاشمی‌شاهرودی در عین حال به جایگاه حقوقی و قانونی این شورا اشاره کرده و گفته است: یکی از مسائل مهم این هیأت حل اختلافات و نقص‌های قانونی است که گاه در قوانین عادی موجب اختلافات میان قوا می‌شود و بحث حقوقی و قانونی محسوب می‌شود و موضوعات شخصی نیست.  وی گفته است: بحث‌هایی که از لحاظ حقوقی وجود دارد و خلأهایی که دیده می‌شود و موضوعاتی که سبب تداخل می‌شود مورد توجه این هیأت عالی است که البته این موضوعات، حقوقی، علمی و تحقیقی است. سوم مردادماه 1390 با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند ۷ اصل ۱۱۰ قانون اساسی هیأت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه به منظور بررسی و ارایه نظرات مشورتی در موارد حل اختلاف و تنظیم روابط سه قوه به ریاست محمود ‌هاشمی‌شاهرودی رئیس سابق
 قوه قضائیه تشکیل شد.  
ابقای هیأت‌رئیسه خبرگان رهبری به تصویب اعضای خبرگان نیاز دارد
هاشمی‌شاهرودی که در عین حال نیابت رئیس مجلس خبرگان رهبری را نیز برعهده دارد درباره مباحثی که با توجه به غیاب آیت‌الله مهدوی‌کنی در این دوره مطرح می‌شود نیز گفته است: با توجه به این‌که این دوره از مجلس خبرگان رهبری یک‌سال دیگر عمر دارد و همچنین انتخابات‌های مربوط به هیأت‌رئیسه و کمیسیون‌های خبرگان رهبری هر دو‌سال یک بار برگزار می‌شود پایان اسفندماه امسال زمان برگزاری انتخابات هیأت‌رئیسه و کمیسیون‌ها فرا می‌رسد و هیأت‌رئیسه و کمیسیون‌ها مجددا باید انتخاب شوند. نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که پیشنهاد ابقای یک‌ساله باید در اجلاس شهریورماه خبرگان رهبری مطرح شود، گفت: چنانچه این پیشنهاد در صحن خبرگان رهبری مطرح شود و اعضا آن را تصویب کنند شاید ما بتوانیم ‌سال آینده را نیز آنگونه که هست ادامه دهیم.
آیت‌الله مهدوی‌کنی نسبت به صحبت‌ها عکس‌العمل نشان می‌دهد
وی همچنین با اشاره به داروهای مورد استفاده از سوی گروه پزشکی برای آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:  این داروها تاکنون آثار بسیار خوبی از خود نشان داده‌اند چراکه طی مدتی که آیت‌الله مهدوی‌کنی در بیمارستان بستری هستند ایشان عطسه نمی‌کردند اما چند روز است که ایشان عطسه می‌کنند و این حاکی از حساسیت و حرکت سلول‌های مغزی ایشان است. آیت‌الله چشم‌های خود را باز می‌کنند و نسبت به صحبت‌ها عکس‌العمل نشان می‌دهند.


تعداد بازدید :  217