شماره ۳۶۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ شهريور
صفحه را ببند
تیرها در کره به هدف می‌نشیند؟
تیر و کمان، به دنبال اولین مدال تاریخ

گروه ورزش| تیم‌ملی تیراندازی با کمان که تا به حال موفق به کسب به مدال در بازی‌های آسیایی نشده، مدت زیادی است که برای این دوره برنامه‌ریزی کرده تا این‌که بالاخره بتواند، نخستین مدال تاریخ این رشته را برای کاروان ایران رقم بزند. برگزاری اردوهای متداول در حدود 2‌سال و ثبات مدیریتی بعد از خارج شدن کریم صفایی از این فدراسیون باعث شده تا مسئولان نیز بیش از پیش به این رشته دل ببندند. رشته‌ای تعداد ورزشکاران خانم و آقا در آن برابر است و به گفته مسئولان شانس مدال‌آوری‌شان نیز دقیقا مساوی خواهد بود.
جمع‌کردن حاشیه‌های المپیک
وقتی در فاصله 4 ماه تا المپیک لندن رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان تغییر کرد و کریم صفایی با نظر وزیر ورزش وقت برکنار شد، جوی بسیار بدی در این رشته بوجود آمد و حتی مشکل تعلیق هم بوجود آمد. محمدعلی شجاعی، رئیس جدید این فدراسیون در همان آغاز کارش با خشم کمانداران المپیکی ایران مواجه شد که در اعتراض به تغییر رئیس فدراسیون و سرمربی خود حاضر به شرکت در تمرینات و مسابقات نمی‌شدند. درنهایت با هر حاشیه‌ای بود المپیک لندن با نتیجه‌ای نسبتا ضعیف برای کمانداران ایران به پایان رسید و مشکل تعلیق نیز پس از حدود یک‌سال رفع شد تا این‌که آرامش خاطر بیشتری در این فدراسیون حاکم شود.
ثبات، رمز پیشرفت کمانداران
با این‌که در اوایل زمستان‌ سال گذشته شجاعی، رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان به‌عنوان خزنه‌دار کمیته ملی المپیک رأی آورد و طبق قانون باید از سمتش در فدراسیون استعفا می‌داد اما این اتفاق رخ نداد تا اردوهای تیم‌ملی درنهایت آرامش برگزار شود. با این‌که شاید تغییر نکردن انتخابات تیراندازی با کمان نوعی بی‌قانونی به حساب می‌آمد اما این تصمیم مسئولان را می‌توان ستود زیرا اجازه داد حداقل تا بازی‌های آسیایی برنامه‌های دراز مدت این فدراسیون اجرا شود و بعد از آن دست به تغییرات بزند.
به دنبال اولین مدال تاریخ
تیم‌ملی تیراندازی با کمان که در این دوره فقط با نمایندگان خود در بخش کامپوند در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند، تابه‌حال موفق به کسب مدال در تاریخ این بازی‌ها نشده است. کمانداران ریکرو که همراه با کامپوندی‌ها اردوهای خود را برگزار می‌کردند، به دلیل عدم امید فدراسیون برای مدال‌آوری کمانداران ریکرو‌ اعزام نشدند و ترکیب ایران را 8 کماندار در بخش کامپوند به نام‌های امیر کاظم‌پور، اسماعیل عبادی، مجید قیدی و مجید کیان‌زاد، مینو عابدی، مریم رنجبر، شبنم سرلک و سکینه قاسم‌پور تشکیل می‌دهند. این تیم بسیار امیدوار است اولین مدال تاریخ تیراندازی با کمان را به دست آورد که حتی ممکن است رنگ آن طلایی باشد.
صاحبی: برنامه‌ریزی‌مان برای کسب طلاست
احمد صاحبی، دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان که سرپرستی تیم اعزامی را نیز برعهده دارد، درباره شرایط کمانداران به «شهروند» می‌گوید: «2‌سال است که این کمانداران در اردو هستند و درنهایت این 8 نفر برای بازی‌های آسیایی انتخاب شده‌اند. ما هم‌اکنون در اردوی بندرانزلی هستیم که بعد از این‌جا به تهران می‌آییم تا به‌عنوان نخستین تیم 22 شهریورماه به اینچئون برویم. مسابقات نیز از یک مهرماه برای ما آغاز می‌شود و امیدوارم که کمانداران ایران بهترین نمایش را داشته باشند.»
وی همچنین در رابطه با اعزام نشدن تیم ریکرو به بازی‌های آسیایی خاطرنشان می‌کند: «برای تیم ریکرو در سال‌های اخیر چیزی کم نگذاشتیم تا روزهای پایانی که تکلیفش اعزامشان مشخص شود، همراه با کامپوندی‌ها تمریناتشان را انجام می‌دادند اما از آن‌جایی که بازی‌های آسیایی جایی برای کسب تجربه نیست و فقط تیمهایی که امید به مدال دارند، اعزام می‌شوند، تصمیم گرفتیم فقط کامپوند را اعزام کنیم.»
صاحبی در پایان می‌افزاید: «در ورزش قول مدال دادن اصلا منطقی نیست اما هدف ما قطعا کسب اولین مدال تاریخ تیراندازی با کمان است. ما حتی برای مدال طلا برنامه‌ریزی کردیم و اگر یک مدال هم به دست آوریم می‌توانیم کمک بزرگی به کاروان کشورمان کنیم. امیدوارم اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رخ ندهد و اولین مدال ما نیز رنگش طلایی باشد.»

 


تعداد بازدید :  178