شماره ۳۶۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ شهريور
صفحه را ببند
...بارش در سواحل مازندران

بررسی داده‌های ماهواره‌های هوا‌شناسی حاکی از این است که در شمال غرب ایران و سواحل دریای خزر بارش پراکنده و در استان‌های گیلان و مازندران بارش شدید را خواهیم داشت. بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی طی ۲ روز آینده در ساعات بعد از ظهر در شمال غرب ایران بارش پراکنده و در سواحل دریای خزر رگبار و رعد‌و‌برق و وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشترین میزان بارش در استان‌های گیلان و مازندران طی امروز خواهد بود. همچنین روز سه‌شنبه در ساعات بعداز ظهر تا اوایل شب رشد ابر، رگبار موقتی، باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در برخی مناطق هرمزگان، ‌ جنوب سیستان‌وبلوچستان و زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.
طی روزهای دوشنبه و سه شنبه بعد از ظهر در استان‌های قم، مرکزی، جنوب استان سمنان و جنوب تهران وزش باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست. دریای خزر طی امروز تا ظهر مواج خواهد بود.
آسمان تهران امروز کمی ابری، در بعد از ظهر همراه با رشد ابر در ارتفاعات و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۱ و ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. در فردا نیز آسمان پایتخت کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز ۲۲ و ۳۴ درجه سانتیگراد خواهد شد.
کیفیت هوای پایتخت طی دو روز گذشته بر اساس شاخص‌های کیفیت هوا، در شرایط نسبتاً سالم قرار داشته است. شاخص کیفیت آلاینده‌های منواکسید کربن، ازن، دی‌اکسید نیتروژن و دی‌اکسید گوگرد طی روز گذشته به ترتیب روی اعداد ۲۳، ۸، ۴۲ و ۱۷ قرار گرفته است. شاخص کیفیت هوای تهران درباره آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ۵/۲ میکرون به ترتیب روی اعداد ۴۵ و ۵۹ قرار دارد.
طی دیروز استان‌های اردبیل و چهارمحال بختیاری، خنک‌ترین و استان‌های خوزستان و یزد گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند. در شبانه روز گذشته بین مراکز استان‌ها، اهواز با ۴۵ درجه سانتیگراد و شهرکرد مرکز استان چهارمحال‌وبختیاری هنگام شب با حدود ۷ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور بودند.

 


تعداد بازدید :  489