شماره ۳۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
خبر

کارگران مترو به خاطر نگرفتن حقوق تجمع کردند
خانه ملت| سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از عدم پرداخت حقوق و دستمزد به کارکنان یکی از شرکت‌های طرف قرارداد با متروی تهران از سوی شرکت مترو، گفت: این تجمع نشان از مدیریت ضعیف شهرداری است.   
ایرج عبدی با انتقاد از تجمع کارکنان یکی از شرکت‌های طرف قرارداد با متروی تهران در پی دریافت نکردن حقوق و دستمزد خود، گفت: واقعیت آن است یکی از وظایف اصلی مدیران و مسئولان پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان خود است و این مهم باید جزو اولویت کاری آنها واقع شود زیرا امروزه با توجه به شرایط اقتصادی کشور، ‌مردم با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.  او ادامه داد: بدون‌شک تجمع‌های صورت‌گرفته از سوی کارکنان یکی از شرکت‌های طرف قرارداد با متروی تهران ناشی از بلاتکلیفی در پرداخت دستمزدی است که جزو حق و حقوق آنها محسوب می‌شود.  این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر این‌که اگر در پرداخت حقوق کوتاهی سرزده باید با متخلفان برخورد شود، گفت: شهرداری راهکارهای زیادی برای تأمین حقوق کارکنان مترو دارد زیرا این سازمان اقدام به پروژه‌های بزرگی می‌کند که اعتبارات خوبی را برای آن رقم می‌زند.  عبدی گفت: این تجمع‌ها بحران اعتراض را در کشور ایجاد می‌کند. این درحالی است که تأمین امنیت شغلی و زندگی کارکنان باید فاکتور مهمی برای شهرداری و مسئولان مترو باشد.  سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تجمع جمعی از کارکنان مترو در پی دریافت نکردن حقوق و دستمزد خود را نشان از مدیریت ضعیف شهرداری دانست و گفت:   متاسفانه ضعف‌های مدیریتی منجر به بحران اجتماعی می‌شود و به‌طورحتم ادامه چنین روندی مشکلاتی را در حوزه شهرداری و مترو ایجاد می‌کند.  

پیک‌های موتوری و وانت‌بارها ساماندهی می‌شوند
مهر| معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از ساماندهی جابه‌جایی بار در پایتخت خبر داد و گفت: لوایح ساماندهی بار آماده ارایه به شورای شهر است که بلافاصله پس از تصویب این لوایح عملیات اجرایی ساماندهی بار در تهران آغاز می‌شود. سیدجعفر تشکری‌هاشمی گفت: در سال‌های اخیر تلاش زیادی صورت گرفته تا زمینه ساماندهی بار در تهران فراهم شود. در این راستا نسبت به جمع‌آوری اطلاعات و آمار مربوط به میزان روزانه جابه‌جایی بار، تنوع و نوع بارها، روش‌های توزیع، تعداد و جایگاه باراندازهای پایتخت، آمار تعداد انبارها و... اقدام شد. وی با بیان این‌که در مجموع اطلاعات خوبی از وضع جابه‌جایی بار در شهر تهیه شده است، گفت: ساماندهی بار در چند گام و مرحله محقق خواهد شد که گام اول تصویب مجموعه دستورالعمل‌ها و مقررات ساماندهی بار است. معاون شهردار تهران گفت: در یک ماه آینده و در تابستان لوایحی به شورای شهر و نهادهای دست‌اندرکار درخصوص ساماندهی بار ارایه می‌شود.


تعداد بازدید :  279