شماره ۳۶۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ شهريور
صفحه را ببند
ذره‌بین

قمارباز ناکام خودکشی کرد
قماربازی در مازندران پس از 2 باخت مکرر و تهدیدهای قماربازان، خودکشی کرد. خبر خودکشی یک جوان 30 ساله در یکی از مجتمع‌های بزرگ آپارتمانی در محدوده پلیس راه ساری موجب اندوه مردم این منطقه شد. این مرد که اهل یکی از روستاهای میاندورود و ساکن ساری بود، در سال‌های گذشته به همراه برخی از اقوام خود به دام یکی از گروه‌های شرط‌بندی افتاده بود. او وقتی در بازی قمار می‌باخت به جای پول از چک استفاده می‌کرد، اما پس از ناتوانی از پرداخت مبلغ بدهکاری ناشی از قمار به زندگی خود پایان داد.
دو بار خودکشی به خاطر باخت در قمار
وی درماه‌های گذشته نیز با باخت30میلیون تومان وقتی از تهیه مبلغ آن عاجز مانده بود، با تهدیدات قماربازان برنده مواجه شد.  سم کشاورزی خورد اما در بیمارستان بهبود یافت و مرخص شد. او وقتی با تهدیدهای دوباره گروهی قماربازان روبه رو شد با فروش یک قطعه زمین در روستای خود از تهدیدات آنها رهایی یافت. اما بدون توجه به مصائبی که از باخت اول نصیب وی شده بود و تهدیداتی که او را هدف قرار داد بازگشتی اعتیادگونه به قمارخانه داشت تا اینبار جان خود را از دست دهد. گروه قماربازان نیز با شگردهایی که به کار بسته بودند، وی را مجددا به شرکت در یک شرط‌بندی دیگر و قمار 50‌میلیون تومانی دعوت کردند تا نسخه زندگی وی را بپیچند. وی درحالی دیروز در اقدامی غیرمعقول باخوردن دو عدد قرص مهلک برنج به زندگی خود پایان داد که متاهل و دارای یک فرزند پسر بود. همسر او هم وقتی مورد تهدید تلفنی قماربازان طلبکار قرار گرفت که تهدید می‌کردند کودکش را خواهند ربود برای اعتراض به شرط‌بندی همسرش خانه را ترک کرد، تا شاید اثری داشته باشد. به گفته افراد آگاه، قماربازان وقتی متوجه مرگ وی شدند، ابتدا قبول نکردند اما در ادامه ترجیح دادند، متواری شوند.
ضرورت ورود مسئولان برای انهدام این گروه
در ماده ۷۰۵ قانون مجازات اسلامی ایران آمده است که قماربازی با هر وسیله‌ای ممنوع و مرتکبین آن به یک تا شش ماه حبس یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم و در صورت تجاهر به قماربازی به هر دو مجازات، محکوم می‌شوند.

کشف بزرگ‌ترین محموله قرص ترامادول
پليس سرخس در دو عمليات ضربتي محموله بزرگ قرص ترامادول را كشف كرد. وقتی پلیس در جریان جابه‌جايي محموله قرص‌هاي ترامادول و قاچاق آن به كشور همسايه قرار گرفت، بررسي موضوع در دستوركار تيمي از مأموران مبارزه با موادمخدر اين فرماندهي قرار گرفت. مأموران پليس مبارزه با موادمخدر پس از يكسري تحقيقات گسترده قاچاقچيان را شناسايي و مخفيگاه آنها را تحت مراقبت ويژه قرار دادند. تيم رسيدگي‌كننده پرونده با اطمينان از جابه‌جايي محموله به داخل مخفيگاه مرد قاچاقچي با هماهنگي مقام قضايي در قالب سه اكيپ در يك عمليات غافلگيرانه وارد عمل شدند. متهم حين بسته‌بندي قرص‌هاي روانگردان به تعداد 25000 قرص دستگیر شد. در ادامه اين عمليات همدست او كه راننده يك دستگاه تريلي بود در پاركينگ شهرداري شهر سرخس دستگير و در بازرسي از خودروي او تعداد 75000 قرص ترامادول كه به طرز ماهرانه‌اي در بدنه خودرو جاسازي كرده بود كشف شد. متهمان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مقام قضایی معرفي شدند.


تعداد بازدید :  190