شماره ۳۶۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ شهريور
صفحه را ببند
آژیر

درگیری خونین سر آب‌بندان
درگیری شدید بین اهالی دو روستا در مازندران بر سر آب‌بندان دردسرساز شد.  
سال‌هاست که اهالی دو روستای لنگور از توابع شهرستان بابل و روستای سرخ‌دشت از توابع شهرستان بابلسر بر سر آب‌بندان 640هکتاری که از آن برای آبیاری زمین‌های زراعی و ماهیگیری استفاده می‌کنند، اختلاف دارند.  
این درگیری از سال‌ها قبل به صورت انفرادی یا گروه‌های چندنفره بر سر شکار پرنده یا صید ماهی آغاز شد که آرام آرام با کشیده شدن این تنش میان اهالی دو روستا، در تابستان‌ سال 90 این درگیری شدت پیدا کرد که منجر به کوری چشم، شکستن دست و پا و زخمی شدن بیش از 50 نفر از اهالی سرخدشت و لنگور شد.  
بعد از گذشت 3‌سال دوباره این درگیری تکرار شد که منجر به ضرب و شتم شدید اهالی دو روستا و تیراندازی از سوی مأموران نیروی انتظامی شد.  
ششم شهریورماه ساعت 30: 16 تعدادی از اهالی روستای سرخدشت بر سر آب‌راه زمین کشاورزی با اهالی روستای لنگور درگیر شدند که در این درگیری از سوی فرمانده پاسگاه بهنمیر، یک تیر هوایی شلیک شد.  
پس از پایان درگیری اولیه، فرماندار، بخشدار و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بابلسر و همچنین جانشین نیروی انتظامی شهرستان بابل در محل حادثه حاضر شدند و با میانجیگری میان دو گروه درگیر تا ساعت 10: 20 دو طرف را به روستاها هدایت کردند. آب‌راه در تاریخ ششم شهریورماه  به دستور فرماندار شهرستان بابلسر و با هماهنگی بخشدار بهنمیر باز شد.  
پس از پایان درگیری بلافاصله از سوی فرماندار بابلسر جلسه شورای تأمین برای حل مشکل دو روستا ساعت 30:  21 در محل فرمانداری انجام شد.  
در جلسه استانداری مقرر شد یک نماینده از سوی نیروی انتظامی استان که نه بابلسری و نه بابلی باشد در صحنه حاضر شود و دستورات لازم را اجرا کند. همچنین از سوی اداره آب، سد ورودی آب به آب‌بندان بازگشایی و آب‌راه خروجی نیز پس از ورود باز باشد.  
عاملان این حادثه تلخ دستگیر شدند و سلاح مجاز و غیرمجاز شکاری دو روستا از سوی نیروی انتظامی جمع‌آوری شد.  

اعدام 7 قاچاقچی و یک قاتل در بندرعباس
7 قاچاقچی عمده مواد مخدر و یک قاتل در بندرعباس بعد از قرائت حکم به دار مجازات آویخته شدند.
 بر این اساس (ی-د) به اتهام حمل و نگهداری سه کیلوگرم هرویین در محور بندرعباس- بندرخمیر و (م-خ) به اتهام حمل 94 کیلو و 450 گرم هرویین در محور بندرعباس به بندرخمیر و (م - آ) به اتهام حمل و نگهداری 8 کیلوگرم هرویین در محور بندرعباس- بندرخمیر و (ا-ح) به اتهام حمل 30 کیلوگرم هرویین فشرده (کراک) در محور بندرعباس به بندرخمیر با حکم دادگاه انقلاب شهرستان بندرخمیر و تأیید دادستان کل کشور به اعدام محکوم شده بودند.
همچنین (م-ب) به جرم حمل 3 کیلو و 750 گرم هرویین با حکم شعبه سوم دادگاه انقلاب بندرعباس و تأیید دادستان کل کشور، (س-ع) به جرم حمل و نگهداری 2/100 گرم هرویین و با حکم شعبه اول دادگاه انقلاب بندرعباس و تأیید دادستان کل کشور و همچنین (م-م) به جرم حمل مسلحانه 487 کیلو و 500 گرم موادمخدر از نوع تریاک که در محور شهرستان رودان دستگیر شده بود و با حکم دادگاه انقلاب شهرستان رودان و تأیید دادستان کل کشور، در سحرگاه پنجشنبه در محل زندان مرکزی بندرعباس به دار مجازات آویخته شدند.
حکم اعدام متهم (م-ه) هم که به جرم قتل عمدی (ح-خ) که با ضرب چاقو وی را در بندرعباس به قتل رسانده بود با حکم شعبه اول دادگاه کیفری استان و تأیید این حکم در شعبه سی‌وسوم دیوانعالی کشور و تنفیذ حکم توسط ریاست قوه قضائیه سحرگاه پنجشنبه با حضور اولیای دم مقتول به دار مجازات آویخته شد.

ارث پدری مرگبار در روستا
3 نفر در اثر اختلافات خانوادگی ناشی از تقسیم ارث پدر در یکی از روستاهای تبریز با اسلحه شکاری کشته شدند. ساکنان یکی از روستاهای تبریز وقتی ماموران پاسگاه اسپیران را در جریان یک تیراندازی مرگبار در روستا گذاشتند، عوامل پاسگاه در محل حاضر شدند.
مرد جوانی با یک اسلحه شکاری ابتدا برادرش را از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت قرار داده بود.
این مرد مسلح سپس برادرزاده‌اش را با همان اسلحه از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت قرار داده و خود نیز به وسیله همان اسلحه اقدام به خودکشی کرد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد این قتل‌ها به خاطر اختلاف ارث پدری و خانوادگی بوده است.


تعداد بازدید :  264