شماره ۳۶۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ شهريور
صفحه را ببند
روی میزخبر

سازمان پزشکی قانونی گزارش داد: غرق‌شدگی 315 نفر تنها در 4 ماه
شهروند| آمار سازمان پزشکی قانونی از میزان غرق‌شدگی در کشور حکایت از مرگ 315 نفر تنها در چهار ماه اول امسال دارد؛ آماری که نشان می‌دهد 273 نفر از قربانیان مرد و 42 نفرشان هم زن هستند. گزارش مقایسه تعداد غرق‌شدگان با مدت مشابه ‌سال گذشته اما بر کاهش قربانیان تأکید دارد، به‌طوری‌که در 4 ماه اول‌ سال گذشته، 423 نفر دچار غرق‌شدگی شده بودند که در مقایسه با آمار امسال، 5/25‌درصد کاهش را نشان می‌دهد که 361 نفرشان مرد و 62 نفر دیگرشان زن هستند.  براساس این گزارش، در این مدت استان‌های خوزستان با 62، مازندران با 32 و گیلان با 22 فوتی به ترتیب بیشترین آمار مرگ ناشی از غرق‌شدگی را به خود اختصاص داده‌اند.  همچنین از کل موارد غرق‌شدگی در چهارماهه ابتدایی امسال 43 نفر در دریا، 100 نفر در رودخانه، 33 نفر در دریاچه مصنوعی و سد، هشت نفر در دریاچه‌های طبیعی، 51 نفر در استخر، 33 نفر در کانال، هشت نفر در چاه و 39 نفر در سایر مکان‌ها جان خود را از دست داده‌اند. به گزارش ایسنا، براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور در چهارماهه نخست امسال بیشترین آمار غرق‌شدگی با 111 مورد در تیرماه به ثبت رسیده است.  البته مرگ بر اثر غرق‌شدگی در تیرماه ‌سال جاری در مقایسه با مدت مشابه ‌سال قبل که آمار متوفیان 164 نفر بود، کاهش 6/32 درصدی داشته است. براساس آمارهای موجود بیشترین موارد غرق‌شدگی در تابستان هر‌سال اتفاق می‌افتد به نحوی‌که در‌سال گذشته از یکهزار و 63 فوتی ناشی از غرق‌شدگی، 540 نفر تنها در فصل تابستان جان باختند، با این حال امیدواریم روند کاهش آمار مرگ بر اثر غرق‌شدگی که در تیرماه اتفاق افتاد در ماه‌های مرداد و شهریور نیز ادامه یابد تا در تابستان امسال با کاهش موارد مرگ بر اثر غرق‌شدگی مواجه باشیم.

نگرانی از ویروس «کرونا» و «ابولا» در مراسم حج وجود ندارد
مهر| معاون حج و زیارت مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با بیان این‌که رعایت بهداشت فردی عامل مؤثری در پیشگیری از ابتلا به ویروس «کرونا» و «ابولا» است، گفت:  خوشبختانه نگرانی و مشکل خاصی نسبت به این دو بیماری در موسم حج نداریم.
عادل مقصودی‌نژاد درباره آخرین وضع پزشکی حج تمتع گفت:  منتظریم تا پس از آماده شدن ویزای همکاران، نخستین گروه راه‌انداز را به سرزمین وحی اعزام کنیم. او افزود: وظیفه این گروه احداث بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر در مدینه ظرف ۴ روز است. به گفته معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، بیمارستان مکه نیز پس از اعزام دومین گروه راه‌انداز به عربستان در تاریخ ۱۷ شهریور احداث خواهد شد. او درباره آخرین وضع شیوع ابولا و کرونا در عربستان گفت:  خوشبختانه ابولا در عربستان مشکل جدی به وجود نیاورده و فقط یک مورد در جده مشاهده و کنترل شده است. مقصودی‌نژاد با اشاره به این‌که عربستان اعلام کرده به ۳ کشور آفریقایی که ابولا در آنها شایع است ویزا نمی‌دهد، گفت:  از آن‌جا که این بیماری از طریق ترشحات منتقل می‌شود، رعایت بهداشت فردی در میان حجاج می‌تواند موجب پیشگیری از ابتلا به کرونا و ابولا شود. او از اعزام نخستین گروه پزشکان به عربستان در ۱۴ شهریور خبر داد و گفت: الحمدلله از نظر تجهیزات و دارو مشکل خاصی نداریم و ۱۰۳ تن تجهیزات و دارو ارسال شده است همچنین در تهیه واکسن مننژیت هم مشکلی وجود ندارد.

13 روز از اعتراض صنفی کارگران معدن بافق گذشت
شهروند| اعتراض صنفی کارگران معدن بافق سیزدهمین روز را هم پشت‌سر گذاشت. حدود 5‌هزار کارگر معدن بافق برای دومین‌بار در‌ سال‌جاری، در اعتراض به خصوصی‌سازی این معدن دست به تجمع زدنده‌اند. نخستین تجمع در تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه آغاز شد و 39روز طول کشید. تجمع 39روزه با موافقت هیأت دولت مبنی بر لغو موقت خصوصی‌سازی معدن پایان یافت. کارگران معترض به دولت و کارفرمای خود 2ماه مهلت دادند تا خصوصی‌سازی معدن بافق به‌طور کامل متوقف شود، پس از پایان مهلت 2ماهه، اعتراض صنفی کارگران بار دیگر آغاز شد. دیروز، تجمع دوم سیزدهمین روز را هم پشت‌سر گذاشت و تلاش‌ها برای حل نگرانی که کارگران را معترض کرده است، ادامه دارد. به گزارش ایلنا، در حالی‌ که اعتراض صنفی حدود 5‌هزار کارگر معدن سنگ آهن بافق از صبح دیروز (یکشنبه ۹شهریور) به سیزدهمین روز متوالی وارد شده است، بیش از ۲۰۰ کارگر این معدن به همراه خانواده‌های کارگران بازداشتی برای نهمین روز متوالی مقابل فرمانداری تجمع کرده‌اند. این در حالی است که شورای تأمین استان یزد عصر شنبه ۸شهریورماه با حضور چند مقام دولتی و امنیتی از تهران تشکیل جلسه داده و اعضای این شورا به همراه مقامات یاد شده دیروز به بافق سفر کرده‌اند. بر همین اساس، سایت‌های محلی خبر داده‌اند که در جلسه روز شنبه شورای تأمین استان یزد، معاون سیاسی وزیر کشور هم حاضر بوده است. این در حالی است که اعضای شورای شهر بافق برای دیدار با معاون سیاسی وزیر کشور به یزد سفر کرده بودند اما نتوانستند با معاون سیاسی وزیر کشور دیدار کنند.


تعداد بازدید :  162