شماره ۳۶۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ شهريور
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

شصت‌ودومین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه 10 شهریورماه به نمایش 2 فیلم «اسب» و «پسر شرقی» ساخته مسعود کیمیایی اختصاص دارد. در این برنامه که با حضور این کارگردان برگزار می‌شود پس از نمایش فیلم‌ها جواد طوسی منتقد سینمای ایران به نقد و بررسی این فیلم‌ها می‌پردازد.

تصویربرداری فیلم تلویزیونی «ته‌چین» به کارگردانی مهدی حسینی‌وند به پایان رسیده است و با اتمام مراحل فنی تا پایان شهریورماه برای پخش تحویل شبکه یک سیما داده می‌شود.

فیلم جدید «اره» روز ‌هالووین و به مناسبت دهمین سالگرد ساخته شدن این فیلم سینمایی راهی سینماها می‌شود.
 
پیکر حسن رضیانی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون روز گذشته با حضور علاقه‌مندانش و تعداد اندکی از هنرمندان از خانه سینما تشییع شد.

دهمین مسابقه بین‌المللی «کارتون سوریه» برگزیدگان خود را اعلام کرد و دو جایزه در بخش اصلی و ویژه این مسابقه به کاریکاتوریست‌های ایرانی رسید.

مراسم یادبود مجید عبدالحسینی راد روز گذشته با حضور خانواده این پژوهشگر و دیگر هنرمندان اصغر کفشچیان، محمدحسین نیرومند و همچنین حمید عبدالحسینی معاون هنری شهرداری تهران در محل خبرگزاری فارس برگزار شد.

کنسرت موسیقایی نگاه آسمانی پنجشنبه 13 شهریور ماه ساعت 21 در مرکز همایش‌های برج میلاد به آهنگسازی و رهبری ارکستر همایون رحیمیان و خوانندگی سیدحسام‌الدین سراج برگزار می‌شود.

آیین‌های افتتاحیه و اختتامیه بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در سالن «کوثر» برگزار می‌شود.

محمد نیک‌بین تهیه‌کننده سینما صبح امروز از اکران «آتش‌بس ۲» ساخته تهمینه میلانی پس از اتمام اکران فیلم سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» ساخته بهروز افخمی در گروه فرهنگ خبر داد.

مهدی گلستانه «وقایع‌نگاری یک تشویش» را به جشنواره فیلم فجر می‌آورد.

محمد علیزاده خوانندگی تیتراژ مجموعه تلویزیونی «زخم» - آخرین ساخته مسعود آب‌پرور - را برعهده گرفت. ساخت تیتراژ این مجموعه تلویزیونی در مرحله نگارش نت قرار دارد و طی هفته آینده در استودیو کامل می‌شود. همچنین موسیقی مورد استفاده در این تیتراژ تولیدی است و از موسیقی‌های انتخابی استفاده نمی‌شود.

«فروتنی» عنوان فیلم جدیدی با بازی آل پاچینو است که از رمان فیلیپ راث اقتباس شده و فردا در جشنواره ونیز برای اولین‌بار به نمایش در می‌آید.

حامد بهداد بازیگر سینمای ایران در واکنش به اقدامات اخیر تحت عنوان «چالش سطل آب یخ» در صفحه توییتر خود نوشت: «نمی‌خوام غر بزنم و ایراد بگیرم، حمایت از یک بیماری خوبه ولی کاش به جای این‌ همه آب و ادا و اطوار هر کسی یه شیشه آب می‌فرستاد برا ی کودکان آفریقایی!»

میلیون‌ها تصویر تاریخی كه از دل 600‌میلیون صفحه كتاب از كتابخانه‌های مختلف دنیا دیجیتالی شده‌اند، به صورت رایگان در اینترنت در اختیار كاربران قرار گرفتند. یك چهره دانشگاهی آمریكایی این 12‌میلیون قطعه عكس تاریخی را در اینترنت در اختیار همگان قرار داده است. كالف لتارو فردی است كه این عكس‌ها را دیجیتالی كرده و در كنار آن 6/2‌میلیون عكس را نیز در سایت فلیكر قرار داده است.

آلبوم گروهی «من و ما» با حضور 11 خواننده شناخته شده موسیقی پاپ، از روز 9 شهریورماه روانه بازار موسیقی می‌شود.

دبیر اجرایی نهمین جشنواره سراسری فیلم مستند و کوتاه رضوی‌یزد، محمدرضا فروتن، افشین یداللهی و پوریا آذربایجانی را به‌عنوان داوران بخش ویژه این جشنواره معرفی کرد.

نخستین تجربه شهاب حسینی در مقام کارگردان در فصل پاییز به نمایش عمومی درخواهد آمد.


تعداد بازدید :  181