شماره ۳۶۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ شهريور
صفحه را ببند
میز خبر

اسامی کودکان کار به سوادآموزی تهران اعلام می‌شود
ایسنا| قرار است اسامی کودکان کار 10 تا 20ساله همراه با کدملی‌شان در اختیار سوادآموزی قرار گیرد تا در صورت تأیید سامانه سوادآموزی، آموزش خارج از مدرسه آنها آغاز شود.  این نتیجه نشست مشترک معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران و مسئولان جمعیت امام علی (ع) است.  در این نشست جعفری، معاون سوادآموزی شهر تهران گفت:  امروز آموزش بازماندگان از تحصیل نظام آموزش رسمی کشور با انعطاف در زمان، مکان و محتوا برعهده این معاونت است و جمعیت امام علی(ع) نیز خدمات مشابه برای کودکان بازمانده از تحصیل که نیاز به مددکاری و دیگر حمایت‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی دارند را برعهده دارد.
جعفری ادامه داد:  انتظار می‌رود با تعاملی سازنده و هماهنگی و همکاری نزدیک به هدف مشترک که همان آموزش کودکان بازمانده از تحصیل است، برسیم و برای استفاده از فرصت‌های محدود برای شروع آموزش مخاطبان موردنظر از پرداختن به مباحث آسیب‌های اجتماعی، علل و عوامل و نقد روش‌های آموزش در آموزش‌وپرورش و مدیریت‌های آن پرهیز شود.  معاون سوادآموزی شهر تهران تأکید کرد:  متولیان این موضوع در دفاتر رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی در وزارت کار، استانداری‌ها، شهرداری‌ها و بهزیستی و سایر ارگان‌ها هستند که امیدوارم با حضور خود در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی در فرمانداری تهران مطالبات شما رسیدگی و راهکارهای لازم اتخاذ شود.

سالانه 250‌هزار شناسنامه‌المثنی در کشور صادر می‌شود
ایسنا| سالانه 250‌هزار شناسنامه‌المثنی در کشور صادر می‌شود.  این را مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد و گفت:  در حال حاضر 5/26درصد از جمعیت کشور شناسنامه مکانیزه و 5/73درصد شناسنامه جلد قرمز قدیمی دارند. محسن اسماعیلی افزود:  صدور شناسنامه‌المثنی همیشه ناشی از فقدان نیست؛ بلکه 20 تا 25‌درصد از آن به دلیل تعویض شناسنامه برای اصلاح مشخصات صادر شده است که شناسنامه قبلی آنان از درجه اعتبار ساقط شده است.  او افزود:  در حال حاضر جمعیت زنده کشور 77‌میلیون و 769‌هزار نفر است که 5/6میلیون نفر دارای شناسنامه‌المثنی هستند.
مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور در رابطه با صدور شناسنامه‌های جدید گفت:  از‌ سال 89 تا تیرماه‌ سال‌جاری 7‌میلیون و 600‌هزار شناسنامه‌ جدید با ویژگی‌های امنیتی و چاپی صادر شده و به‌طور متوسط سالانه 2‌میلیون و 300‌هزار جلد شناسنامه جدید صادر می‌شود.
اسماعیلی تأکید کرد: فراخوانی در پروسه صدور شناسنامه‌های جدید وجود ندارد و هر فردی که برای تعویض یا اعلام فقدان مراجعه می‌کند از این شناسنامه دریافت می‌کند.
او با بیان این‌که برای موالید نیز شناسنامه‌های نوع جدید صادر می‌شود و افراد زیر 15‌سال دارای شناسنامه جدید هستند، افزود:  به‌طور کلی در حال حاضر 5/26درصد از جمعیت شناسنامه مکانیزه و 5/73درصد شناسنامه جلد قرمز قدیمی دارند.


تعداد بازدید :  190