شماره ۳۶۸ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ شهريور
صفحه را ببند
قول دولتي‌ها برای مبارزه جدی با بنگاه‌داری بانک‌ها
مردم: امیدواریم وعده نباشد

گروه اقتصادی شهروند| بررسی آمارها نشان می‌دهد که بانک‌های کشور در سال‌های اخیر به صورت جدی وارد عرصه بنگاه‌داری شده‌اند. براساس این آمار 10 بانک کشور بیشتر از 15‌هزار ملک مازاد بر نیازشان دارند. این موضوع باعث نگرانی‌هایی برای بخش‌های تولیدی شده است زیرا بانک‌ها تسهیلاتی را که باید به تولید اختصاص دهند صرف خرید ملک کرده‌اند. در این شرایط دولت اعلام کرده است قصد مبارزه جدی با بنگاه‌داری بانک‌ها را دارد. واکنش مردم نسبت به این خبر را می‌خوانید:  
آراد: نتیجه کارکرد اشتباه دولت و بانک‌ها تنها تورم و گرانی و رشد دلال‌بازی بوده است. به‌طوری‌که درحال حاضر مردم نمی‌توانند هیچ کالای دست اولی خریداری کنند و تمام کالاها چند دست بین دلال‌ها چرخیده است. به نظر من تنها راهکار عملی گرفتن مالیات سنگین از دلال‌هاست تا بانک‌ها نیز به صورت خودجوش از این فضا خارج شوند.  
محسن:  نرخ تورم نزدیک 40 درصده حداکثر سودی که بانک‌ها میدن 22 درصده. نرخ سود دستوری جذابیتی برای سپرده‌گذاری در بانک‌ها ایجاد نمی‌کنه، با این حساب معلومه که اگه بانک‌ها بنگاه‌داری نکنن کارشون پیش نمیره.  
ناشناس: نگران بانک‌ها نباشین درنهایت ضرر فقط به جیب مردم می‌رسه و بس.  
بهنام: بانک مرکزی هرسال وعده میده به تخلفات بانک‌ها رسیدگی می‌کنه اما...
علیمحمدی: اگه اخبار خارجی رو پیگیری کنین دایم می‌شنوین که فلان بانک اروپا ورشکسته شد ولی هیچ وقت این خبر رو درباره بانک‌های ایرانی نشنیدیم! حالا یا ما اقتصادمون اصولی‌تر از اروپایی‌هاست یا پای مسائل دیگه‌ای درمیونه.  
زهرا: بانک‌ها حق ندارن با پول مردم کاسبی کنن.   
رسام:   مردم در خدمت بانک‌ها هستن یا بانک‌ها در خدمت مردم؟!
اشکان: پول مردم رو به اسم قرض‌الحسنه و حساب جاری می‌گیرن و یک ریال سود نمی‌دن که سودش رو خودشون استفاده کنن.  


تعداد بازدید :  143