شماره ۳۶۷ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ شهريور
صفحه را ببند
ایران تا هفت‌سال دیگر در قطب جنوب، پایگاه علمی راه می‌اندازد
برنامه مدون تسخیر قطب جنوب
سوشیانس شجاعی‌فرد

به منظور بسط و گسترش اقتدار کشور عزیزمان، طرح ایجاد پایگاه علمی در قطب جنوب به شرح ذیل تقدیم می‌گردد:
برنامه ‌سال اول: تخصیص و جذب بودجه برای طرح ایجاد پایگاه علمی در قطب جنوب
برنامه‌ سال دوم: انتقاد از ناکافی بودن بودجه و درخواست بودجه بیشتر
برنامه‌ سال سوم: اعلام فراخوان جهت جذب هیأت علمی - اعلام مناقصه در روزنامه‌های سراسری جهت شناسایی پیمانکار احداث پایگاه علمی
برنامه‌ سال چهارم: اعلام شرکت مسئول ساخت مصلی تهران به‌عنوان برنده مناقصه - شکایت از روزنامه‌های معترض به نتیجه مناقصه - ابطال مناقصه، ترک تشریفات مناقصه و تحویل طرح به قرارگاه سازندگی!
برنامه ‌سال پنجم: تغییر مدیریت طرح ایجاد پایگاه در قطب به دلیل تغییر دولت! - افشای فسادهای مالی و اداری و رانت‌خواری مدیریت پیشین طرح - اعلام آمادگی برای جذب مشارکت کشورهای خارجی در ایجاد پایگاه - تصویب انتقال مدیریت اجرایی طرح به شرکت روسی
برنامه ‌سال ششم: انتقاد از تعلل روسیه در شروع احداث پایگاه علمی - کنار گذاشتن پیمانکار روسی و تحویل پروژه به پیمانکار چینی - انصراف پیمانکار چینی - سخنرانی مدیریت طرح ایجاد پایگاه علمی مبنی بر لزوم خودکفایی در تأسیس پایگاه‌های علمی در قطب‌ها با تکیه بر توان داخلی
دیالوگ:
- آقایان، یعنی به راستی از این‌همه فارغ‌التحصیل در کشور نمی‌توان استفاده کرد؟
- حاج آقا، فارغ‌التحصیلی نمونده، اکثرا مهاجرت کردند! به راستی! یه چند تایی فارغ‌التحصیلای آکسفورد هستند البته
سال هفتم: با تلاش بی‌وقفه تلاشگران کشورمان، اولین پایگاه علمی - کاربردی فرهنگی پزشکی ارشادی ایران در قطب جنوب افتتاح شد. مسئول این پایگاه در گفت‌وگو با خبرنگار الزامی صداوسیما، برنامه‌های اجراشده یا درحال اقدام این پایگاه را به شرح ذیل اعلام کرد:
تغییر اسامی منحرف غربی جانوران به فارسی: بر این اساس، نام نهنگ‌های قطبی از وال به دیوار و نام پنگوئن به نپرنده عمودرونده عمودرفته تغییر یافت.
به منظور ایجاد رونق اقتصادی در قطب جنوب، فروش تراکم ساختمانی برای احداث کلبه‌های یخی دوطبقه و سه‌طبقه به اسکیموها انجام شده است. همچنین به منظور بهره‌مندی ساکنان قطب از توانمندهای مهندسی ما، هفت عدد دوربرگردان در مناطق مختلف قطب احداث شده است که البته مانند برج مخابراتی میلاد، کاربرد خاصی ندارد و فقط نماد توانمندی‌های ماست.
یک عدد کلینیک زیبایی جهت انجام عمل‌های جراحی روی دماغ فیل‌های دریایی به منظور رفع پولیپ بینی آنها احداث گردید.
همچنین جهت درآمدزایی، مجوز شکار خرس‌های قطبی با قیمت مناسب به فروش می‌رسد.
ضمنا این‌جا تعداد زیادی سگ قطبی ولگرد وجود داشت که اسکیموها از آنها بیگاری می‌کشیدند. ما به منظور رفاه حال سگ‌ها و اسکیموها همه آنها را کشتیم! نمی‌دانیم چرا یکهو حمل‌ونقل در قطب جنوب خوابید، به همین منظور در تلاشیم که یک کارخانه خودروسازی در قطب بزنیم، فعلا فقط پیش‌فروش پراید را به اسکیموها شروع کردیم که استقبال خوبی هم شده است.
به منظور رفاه حال اسکیموها، طرح تفکیک جنسیتی با توجه به شرایط بومی محل اجرا شده است. در این طرح رفتن به شکار، حمام و سایر اماکن، به صورت زوج و فرد خواهد بود. زن‌ها روز زوج و مردها روز فرد. فقط از آن‌جا که این‌جا هر روز حدود شش ماه طول می‌کشد، یه‌کم در کارها اختلال به وجود آمده که مهم نیست!
اگر بخواهم از سختی‌های کار بگم، باید به همین موضوع طولانی بودن روز اشاره کرد. ما در ایران عادت داشتیم سه بار صبحانه بخوریم، یک بار در خانه، یک بار کله‌پاچه، یک بار توی اداره! بعد سر ظهر آستین‌ها را می‌زدیم بالا و دو ساعتی برای خودمان راحت بودیم. این‌جا چون همه‌اش یا روز است یا شب، این عادات ما به هم ریخته است! مشکل دیگری که ما این‌جا داریم این است که به دلیل سرمای هوا ما نمی‌توانیم در محل کار دمپایی بپوشیم و لخ‌لخ در اداره راه برویم.
خبرنگار اعزامی، قطب جنوب، رم!


تعداد بازدید :  410