شماره ۳۶۷ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ شهريور
صفحه را ببند
آغاز به کار شاگردان کواچ در مسابقات قهرمانی جهان
ایتالیا، شروعی سخت برای بلندقامتان
کواچ: مثل ایران باشیم، هیچ مشکلی نخواهیم داشت

گروه ورزش| هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان از دیروز در لهستان آغاز شد و تیم‌ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود از ساعت 15:30 امروز(یکشنبه) به مصاف تیم قدرتمند ایتالیا می‌رود. در این رقابت‌ها 24 تیم شرکت‌کننده در 4 گروه 6تیمی با یکدیگر رقابت می‌کنند. در پایان دور مقدماتی از هر گروه 4 تیم برتر به مرحله دوم صعود خواهند کرد.  تیم‌ملی والیبال ایران نیز با تیم‌های ایتالیا، آمریکا، فرانسه، پورتوریکو و بلژیک در گروه 4 قرار دارد.  تیم‌های ایران و ایتالیا در شرایطی امروز مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند که پیش از این 11 بار با هم روبه‌رو شده‌اند و سهم ایتالیا 7 پیروزی و سهم ایران 4 پیروزی بوده است.  
ایتالیا، تیمی پر از افتخار
ایتالیایی‌ها دومین تیم پرافتخار تاریخ والیبال جهان بعد از برزیل هستند. البته بیشتر افتخارات این تیم به دهه 1990 با هدایت خولیو ولاسکو برمی‌گردد. آنها مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان در سال‌های ۹۰، ۹۴ و ۹۸ را از آن خود کردند. اگرچه فروغ ایتالیا نسبت به سال‌های دور کمتر شده است اما این تیم در تمام مسابقاتی که از‌ سال ۲۰۱۳ تاکنون به میدان رفته به مدال رسیده است.  در کنار تیم‌های برزیل، آمریکا و روسیه، ایتالیا بدون تردید از قدرت‌های مطلق والیبال جهان به شمار می‌رود. ملی‌پوشان والیبال ایتالیا در سال‌های 1990، 1994 و 1998 در سه دوره متوالی مدال طلای مسابقات والیبال قهرمانی جهان را از آن خود کردند.
ایران، مدعی تازه‌وارد
بعد از کسب مقام چهارمی در لیگ جهانی 2014، بسیاری از قدرت‌های جهان حساب ویژه‌ای روی والیبال ایران باز کردند. البته تیم‌ملی والیبال ایران هنوز در عرصه جهانی بسیار نوپاست و همچنان به دنبال کسب نخستین مدال جهانی خود است. تمام افتخارات والیبال ایران به 2 قهرمانی در آسیا و نایب قهرمانی در بازی‌های آسیایی خلاصه می‌شود، اگرچه تیم‌ملی والیبال ایران در سال‌های گذشته پیروزی‌های خوبی را برابر همه قدرت‌ها به جز روسیه به‌دست آورده است. روی کاغذ ایتالیا، آمریکا، ایران و فرانسه 4 تیمی هستند که می‌توانند بدون دردسر از گروه صعود کنند.
خستگی و سرماخوردگی
تیم ملی والیبال ایران در آستانه دیدار با ایتالیا دو مشکل اساسی دارد.  مورد اول خستگی بازیکنان تیم‌ملی است که چند روز پیش حتی باعث شد برخی بزرگان تیم درخواست استراحت در بازی‌های جهانی را از کادرفنی کنند. این موضوع با مخالفت مسئولان تیم‌ملی مواجه شد اما با توجه به مصاحبه‌های بازیکنان مشخص است آنها انگیزه گذشته را ندارند. مسأله دیگر اما سرماخوردگی چند بازیکن اصلی تیم ازجمله فرهاد قائمی است.  از آنجایی که هوای کشور لهستان بسیار سرد است، برخی بازیکنان با شوک بدنی مواجه و دچار سرماخوردگی شده‌اند.
کواچ: برای همه حریفان برنامه داریم
سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران در آستانه مسابقات جهانی گفت:  ما برای هر یک از حریفانمان برنامه داریم ولی پله‌پله پیش می‌رویم. الان به ایتالیا فکر می‌کنیم، بعد آمریکا، بعد فرانسه و بلژیک و پورتوریکو. در یک نگاه کلی می‌توانم بگویم ما باید به دور دوم صعود کنیم که اگر این اتفاق نیفتد نتیجه بدی گرفته‌ایم اما فقط نباید به صعود به مرحله دوم بسنده کنیم. وی افزود: من نمی‌پذیرم اگر کسی بگوید ایتالیا و آمریکا را رها کنیم و با برد مقابل فرانسه و بلژیک و پورتوریکو به مرحله بعد برویم. چون اولا درست است که ایتالیا و آمریکا تیم‌های قدرتمندی هستند ولی فرانسه و بلژیک هم فینالیست‌های دسته دوم لیگ جهانی‌اند و تیم‌های کمی نیستند. من مطمئنم ایران اگر مثل ایران بازی کند، یعنی همان‌طور که در لیگ جهانی بود، مقابل هر تیمی بدون مشکل خواهد بود.


تعداد بازدید :  237