شماره ۳۶۷ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ شهريور
صفحه را ببند
عدد خبر

14
شهریور

آغاز اعزام حجاج از  فرودگاه امام (ره)

‌محمدعلی ایلخانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها از آغاز عملیات حج تمتع از ۱۴ شهریور و انتقال ۶۴‌هزار و ۸۵۰ زائر خبر داد و گفت: برای اولین‌بار پرواز‌های حج مهرآباد از فرودگاه امام انجام می‌شود و زائران ۶ استان از این فرودگاه منتقل خواهند شد. او افزود: این‌جا به جایی‌ها با سهم 50‌درصدی ایرلاین سعودی  و مابقی  توسط ایران‌ایر و ماهان انجام می‌شود. 

20
درصد

افزایش ارزش صادرات از ایران

در تازه‌ترین آماری که از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران در رابطه با عملکرد پنج ماهه منتهی به مردادماه‌ سال جاری منتشر شده تركیب كالاهای صادراتی به لحاظ وزن و ارزش مشخص شده است.  صادرات قطعی در پنج ماه ابتدایی‌ سال جاری با احتساب میعانات گازی با افزایش41/10‌درصدی در وزن و افزایش83/20‌درصدی در ارزش دلاری مـواجه بوده است. 

160
کیلومتر
 در ساعت

هدف‌گذاری برای سرعت قطارها

پورسید آقایی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن از برنامه دولت برای افزایش سرعت قطارها به 160 کیلومتر بر ساعت خبرداد و گفت:   برنامه داریم در بخش مسافری سالانه 7/12درصد در بخش مسافر و 5/17‌درصد در بخش بار رشد داشته باشیم. هزینه زیرساخت در قطارهای پرسرعت بسیار بالاتر از هزینه قطارهای کلاسیک است اما بازده سود آن بیشتر از قطارهای معمولی است. 

3/7‌
میلیون لیتر

کاهش مصرف بنزین یارانه‌ای

حسین‌ هاشمی‌، معاون صنایع و انرژی ستاد سوخت گفت: با حذف 6‌میلیون کارت سوخت از مجموع 24‌میلیون کارت هوشمند صادره در کشور مصرف بنزین یارانه‌ای در 5ماهه 93 به 92، هفت‌میلیون و 300‌هزار لیترکاهش یافت. او افزود: 25‌درصد مصرف کل حامل‌های انرژی مربوط به حوزه حمل‌ونقل  است و 92‌درصد شدت مصرف در بخش جاده‌ای است.  


تعداد بازدید :  409