شماره ۳۶۷ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ شهريور
صفحه را ببند
خبر یک خبرگزاری مبنی بر «تصمیم نجفی برای تغییر سرپرست دانشگاه‌ها» تکذیب شد

شهروند| یک منبع آگاه در وزارت علوم خبر منتشرشده مبنی بر تصمیم نجفی برای تغییر سرپرست برخی دانشگاه‌ها را تکذیب کرد.
29 مرداد، فرجی‌دانا، با رأی نمایندگان مجلس از وزارت علوم دولت یازدهم کنار رفت. حسن روحانی همان روز به اردبیل سفر کرده بود. خبر استیضاح که به او رسید، ضمن تأکید بر احترام به رأی مجلس، محمدعلی نجفی را به‌عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب کرد.
روز گذشته اما خبرگزاری «مهر» وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در خبری مدعی شد محمدعلی نجفی از شورایعالی انقلاب فرهنگی خواسته تا اسامی سرپرستان دانشگاه‌ها در جلسه هفتگی این شورا در دستور کار قرار نگیرد تا بتواند روی این اسامی بررسی مجددی داشته باشد.
این خبرگزاری در ادامه یادآور شده که پیش از این اعلام شده بود که در این جلسه صلاحیت 15 تن از سرپرستان دانشگاه‌ها که توسط فرجی‌دانا منصوب شده‌اند، بررسی می‌شود اما با آمدن نجفی به وزارت علوم همه چیز دراین‌باره تغییر کرد.
همچنین در ادامه این خبر آمده است: «نجفی از شورایعالی انقلاب فرهنگی خواسته تا اسامی سرپرستان در این جلسه در دستور کار قرار نگیرد تا بتواند روی این اسامی بررسی مجددی داشته باشد. دور از ذهن نیست که نجفی قصد داشته باشد تعدادی از این سرپرستان را که هم اکنون در دانشگاه مشغول به فعالیت هستند، تغییر دهد.»
این درحالی است که حسن روحانی همان روز که حکم سرپرستی نجفی را ابلاغ کرد، در جمع علما، فضلا و روحانیون استان اردبیل گفت که از محمدعلی نجفی می‌خواهد راه فرجی‌دانا را در وزارت علوم ادامه دهد.
رئیس‌جمهوری گفته بود: در دوران مدیریت فرجی‌دانا در وزارت علوم، ایشان تلاش فراوانی برای گسترش علم و ایجاد فضای آرام در سطح دانشگاه‌ها انجام داد.
یک منبع آگاه در روابط عمومی وزارت علوم در این‌باره به «شهروند» گفته است چنین خبری از اساس تکذیب می‌شود و وزارت علوم نیز قصد دارد تا در این رابطه بیانیه‌ای صادر کند.
گفتنی است تازه‌ترین جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی سه‌شنبه هفته جاری در نهاد ریاست‌جمهوری و با حضور روحانی برگزار می‌شود.


تعداد بازدید :  129