شماره ۳۶۷ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ شهريور
صفحه را ببند
ذره‌بین

دستگیری 3 سرشاخه اصلی شرکت گاما
3 سرشاخه و سرشبکه اصلی باقی‌مانده از شرکت هرمی گاما با 11‌هزار زیرمجموعه دستگیر شدند.  این سرشاخه تنها از دو نفر بالغ بر 5‌میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده بودند.
در ادامه طرح‌های مقابله‌ای با مجرمان و تبهکاران اقتصادی و در پی شکایت یکی از شهروندان به پلیس آگاهی استان مبنی براینکه فردی با اغفال و فریب وی برای عضویت در شرکت هرمی گاما 4‌میلیارد ریال از وی دریافت کرده و متواری شده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
 با توجه به انهدام کامل فعالیت شرکت هرمی گاما در طی سال‌های گذشته تحقیقات وسیعی در این زمینه انجام و مشخص شد که مرد کلاهبردار از سرشاخه‌ها و سرشبکه‌های اصلی شرکت هرمی گاما بوده و دارای دو جایگاه و 411 نفر زیرمجموعه در این شرکت است و ماهیانه 22هزار و 954 دلار کسب درآمد دارد.
با کامل شدن تحقیقات کارآگاهان، بلافاصله مرد کلاهبردار با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی ویژه و با اقدامات سریع و به هنگام ماموران، دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری دو نفر دیگر از سرشاخه‌ها و سرشبکه‌های اصلی شرکت هرمی گاما در عملیات منسجم و هماهنگ کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان طی روزهای گذشته خبر داد و گفت:  این دو نفر نیز با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر دریافت یک‌میلیارد ریال بابت عضویت وی در شرکت هرمی گاما و متواری شدن آنها شناسایی و دستگیر شدند.
سردار آقاخانی تصریح کرد: در بررسی‌های جامعی که انجام شد مشخص شد این دو نفر نیز از سرشاخه‌ها و سرشبکه‌های اصلی شرکت بوده و هر کدام دارای یک جایگاه در آن شرکت هستند و 10‌هزار و 733 نفر زیرمجموعه دارند و درآمد ماهیانه آنها 95‌هزار و 872 دلار است.
رئیس پلیس استان اصفهان با بیان این‌که فعالیت اینگونه افراد باعث ناامنی در سیستم اقتصادی کشور، خروج سرمایه‌های مردم به خارج و ایجاد رکود در سرمایه‌گذاری‌های داخلی می‌شود، گفت: براساس قانون هرگونه عضویت و فعالیت افراد در شرکت‌های هرمی جرم محسوب شده و با آنان برابر قانون برخورد خواهد شد.
این مقام انتظامی با هشدار به شهروندان درخصوص عضویت در شرکت‌های هرمی بیان داشت: متاسفانه برخی از شهروندان ناآگاه پس از عضویت هنگامی که با عدم سوددهی شرکت مواجه شده و سرمایه‌های خود را بر باد رفته می‌بینند به پلیس مراجعه کرده و خواستار احقاق حق خود می‌شوند درحالی‌که پلیس بارها درخصوص عدم عضویت در اینگونه شرکت‌ها هشدار داده و آنها را از این کار برحذر داشته است.
سردار آقاخانی خاطرنشان کرد:  از شهروندان انتظار داریم چنانچه اطلاعی از فعالیت اعضا و سرشاخه‌های شرکت‌های هرمی دارند موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به اطلاع پلیس برسانند تا با برخورد سریع و به موقع مأموران از کلاهبرداری‌های دیگر آنان جلوگیری به عمل آید.

شگرد کودکانه 2 زن سارق
2 زن که برای اجرایی کردن سناریوهای سرقت از طلافروشی‌ها دختر 10 ساله‌ای را نیز شریک جرم‌هایشان می‌کردند در رصد پلیس قرار گرفتند.
چندروز پیش مرد طلافروشی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و مأموران را در جریان سرقت طلا از مغازه‌اش قرار داد. با مخابره این خبر بلافاصله مأموران انتظامی به مغازه شاکی اعزام شدند. کارآگاهان از همان دقایق نخست دست به تحقیق از صاحب مغازه زدند، تحقیقات میدانی کارآگاهان نشان می‌داد دقایقی پیش 2 زن همراه یک دختر 10 ساله برای خرید وارد طلافروشی شده‌اند و پس از بررسی نمونه طلا وقتی شاکی برای آوردن جواهر دیگری به پشت پیشخوان رفته و متوجه سرقت 4 سرویس طلا و فرار زنان مشتری شده است.
سرهنگ رحمت الله طاهری فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود در رابطه با این خبر گفت: با مشخصاتی که مالباخته به پلیس داد، عملیات پلیس کلید خورد. متهمان فراری همراه یک کودک درحالی‌که قصد نزدیک شدن به یک طلافروشی دیگری را داشتند، دستگیر کردند.
در بازرسی از متهمان طلاهای سرقتی به ارزش 28‌میلیون تومان کشف شد.
یکی از زنان سارق در اعترافاتش به کارآگاهان گفت:  با هم فامیل هستیم و با همراه آوردن دختر بچه و پرت کردن حواس طلافروش سرقت می‌کردیم.
با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد. دختر 10 ساله نیز با دستور قضایی تحویل کانون اصلاح و تربیت شد.


تعداد بازدید :  365