شماره ۶۸۳ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
صعود پرتغال و ایرلند شمالی شانس خوب آلمان
شب سرنوشت لاله‌ها

 شهروند| ایرلند شمالی و پرتغال هم به جمع فرانسه، انگلیس، جمهوری ‌چک، ایسلند و نروژ پیوستند تا با فرض صعود آلمان نیازمند به تنها یک تساوی مقابل گرجستان، چهره یک‌سوم 24 تیم حاضر در یورو 2016 مشخص شود.
روز خوش ایرلند شمالی و شکست آلمان
با انجام 8 بازی در 3 گروه، بازی‌های دور نهم مقدماتی یورو 2016 شروع شد که در گروه چهارم آلمان درنهایت ناباوری یک بر صفر به میزبانش، جمهوری ایرلند باخت. این شکست البته به تلخی مورد تصور نبود چون تساوی 2 بر 2 اسکاتلند حذف شده مقابل لهستان باعث شد با توجه به بازی رودرروی لهستان مقابل جمهوری ایرلند در روز آخر، آلمان، صدرنشین 19 امتیازی گروه در بدترین حالت با یک تساوی در خانه گرجستان صعود کند. تنها راه حذف آلمان، تساوی جمهوری ایرلند و لهستان و شکست قهرمان جهان از گرجستان است؛ آنچه هر 3 تیم را 19 امتیازی کرده و در این صورت آلمان به خاطر تفاضل گل پایین‌تر، برای نخستین‌بار از جام‌جهانی 1950 از حضور در یک تورنمنت بزرگ بازمی‌ماند. در سوی مقابل در گروه ششم، ایرلند شمالی با برتری 3 بر یک مقابل یونان، قهرمان سابق یورو نخستین حضور در یک تورنمنت مهم از جام‌ جهانی 1982 و نخستین حضور در یورو را جشن گرفت. در گروه چهارم، رقابت برای صعود یک تیم و حضور تیمی دیگر در پلی‌آف بین رومانی 17 و مجارستان 16 امتیازی است.
صعود با یک شوت
پرتغال در روز متوسط کریس رونالدو با شوت ژائو موتینیو، بازی خانگی را از دانمارک برد و صعود به‌عنوان تیم اول گروه نهم را قطعی کرد. با توجه به تمام شدن بازی‌های دانمارک در تنها گروه 5 تیمی رقابت‌ها، آلبانی در صورت برتری در خانه ارمنستان در روز آخر برای نخستین‌بار مسافر یورو می‌شود اما درغیر این صورت، دانمارک به یورو و تیم مسلمان‌نشین بالکان به پلی‌آف می‌رود.
پایان هلند
در حساس‌ترین بازی‌های امشب، هلند امیدوار است به راحتی قزاقستان را ببرد و ترکیه در خانه جمهوری چک پیروز نشود تا 2 تیم حداکثر در امتیاز 13 راهی و جنگ برای صعود به پلی‌آف شوند. اگر لاله‌های نارنجی این بازی را هم نبرند و ترکیه پیروز شود، تیم سوم جام‌جهانی 2014 همین امشب حذف می‌شود!


تعداد بازدید :  269