شماره ۶۸۳ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
خبر

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا: جریمه غیبت سربازی تمدید شد
ایسنا|  در هفته ناجا بعضی از اضافه خدمت‌های سربازان بخشیده می‌شود. سردار سیدحمید صدرالسادات، با بیان این‌که در هفته ناجا بعضی از اضافه خدمت‌ها بخشیده می‌شود، افزود: اضافه خدمت‌های سنواتی که به تأخیر افراد در معرفی خود گفته می‌شود، امکان بخشودگی ندارند، اما اضافه خدمت‌هایی که بر اثر بی‌انضباطی سربازان صورت گرفته است می‌تواند با دستور فرمانده بخشیده شود.
او با اشاره به این‌که کسانی که سه ماه تأخیر در معرفی داشته‌اند سه ماه اضافه خدمت برای آنان در نظر گرفته می‌شود، افزود:  افرادی که بیش از سه ماه تأخیر در معرفی داشته‌اند 6 ماه و کسانی که بیش از یک‌سال تأخیر داشته‌اند علاوه بر مدت 6 ماه اضافه خدمت به مراجع قضائی نیز معرفی می‌شوند.
به گفته او کسانی که اضافه خدمت به آنان تعلق می‌گیرد اگر خدمت خود را به خوبی انجام دهند تا دو‌سوم از اضافه خدمت آنان نیز بخشیده می‌شود که در عید غدیر‌ سال گذشته طبق فرموده مقام معظم رهبری تمام اضافه خدمت‌ها، بخشیده شد.
صدرالسادات با بیان این‌که افراد از 19 تا
 50 سالگی طبق قانون سرباز محسوب می‌شوند، ادامه داد: از این سال‌ها دو‌سال آن به صورت خدمت سربازی و باقی سال‌ها با نام ذخیره اول و دوم هستند که در بعضی از حوادث تمرین و رزمایش‌ها ممکن است از افرادی که در سال‌های ذخیره هستند، کمک گرفته شود.  او با بیان این‌که در مرحله اول ثبت‌نام مشمولان غایب‌ سال گذشته شروع شده است، گفت: 290‌هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که درخواست‌ها بررسی و برای مشمولان پیامک ارسال شده است. به گفته او از این تعداد 7000 نفر واجد شرایط تشخیص داده نشده، همچنین 10‌هزار نفر نیز در مدارک خود نقص داشته‌اند. رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به این‌که از نظر سازمان وظیفه عمومی، کار به درستی پیش رفته است، ادامه داد:  در این طرح 150‌هزار نفر جریمه‌های خود را پرداخت کرده و 140‌هزار کارت معافیت نیز صادر شده است که با توجه به درخواست مکرر مردم تصمیم گرفته شده تا طرح نخست از 20مهر به مدت دو ماه تمدید شود.

نمایشگاه علوم جانوری درتهران
شهروند| نخستین همایش و نمایشگاه سراسری علوم جانوری و ملزومات دام کوچک ابتدای آذرماه‌ سال‌جاری به مدت چهار روز در تهران برگزار می‌شود. امیرحسین خجسته، دبیر اجرایی این همایش و نمایشگاه ضمن بیان این سخنان گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارتقای سطح دانش جامعه نسبت به ابعاد گسترده علوم جانوری و همچنین رونق بخشیدن به اقتصاد این صنعت بکر و کمتر شناخته شده است. او ادامه داد:  در این گردهمایی دامپزشکان، صاحبان صنایع دامی، کارشناسان و فعالان محیط‌زیست و همچنین دوستداران حیوانات به معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه صنعت جانوری در کشور خواهند پرداخت.

 


تعداد بازدید :  627