شماره ۶۸۳ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
آبگرفتگی معابر و بزرگراه‌ها پس از باران کوتاه پایتخت

شهروند|  بارش کوتاه مدت اما شدید باران موجب آبگرفتگی معابر و بزرگراه‌های پایتخت شد.  شدت بارش باران به‌حدی بود که آب جوی‌ها در برخی از مناطق شهر به خیابان‌ها سرریز شد و ترافیک سنگینی پدید آورد.
سرهنگ حسن عابدی، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره وضع معابر و بزرگراه‌های اصلی پایتخت که دچار آبگرفتگی شدند، اظهار کرد: دقایقی پس از بارش شدید باران در محدوده بزرگراه بسیج زیر پل بسیج، محدوده میدان
 نعمت آباد‌ زیر پل وصفنارد، بزرگراه امام علی(ع) زیر پل محلاتی و ترمینال تهرانپارس آبگرفتگی رخ داد که سبب ترافیک سنگین یا نیمه سنگین در محورها یا معابر شد.
عابدی با بیان این‌که از عوامل راهنمایی و رانندگی بلافاصله در محل حاضر شدند و اقدام به روان‌سازی ترافیک و مدیریت تردد در این نقاط کردند، افزود: درحال حاضر وضع عادی شده و آبگرفتگی در معابر نداریم، اما لازم است با توجه به بارش‌هایی که معمولا در فصل پاییز رخ می‌دهد رانندگان موارد ایمنی حین رانندگی در آب و هوای بارانی را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران از رانندگان خواست تا مراعات عابر پیاده و افرادی که در حاشیه خیابان ایستاده‌اند را کرده و طوری رانندگی نکنند که سبب پاشیدن آب به این افراد شود.
همچنین سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و شهری تهران دراین‌باره گفت:‌ بنا به استعلام انجام شده از ستاد فرماندهی آتش‌نشانی حدود 10 مورد آبگرفتگی در معابر و خیابان‌های فرعی رخ داده که آتش‌نشانان در آن حضور داشته‌اند.
ملکی با بیان این‌که ممکن است در برخی دیگر از حوادث آبگرفتگی دیگر عوامل شهرداری به محل رفته باشند اظهار کرد:  عمده حوادثی که آتش‌نشانی در آن حضور داشته در مناطق مرکزی پایتخت شامل خیابان امام خمینی(ره)، خیابان مولوی و ... بوده است.  سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و شهری تهران همچنین افزود: با توجه به اطلاعیه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مبنی بر بارش باران و وزش شدید باد، ایستگاه‌های آتش‌نشانی در آماده باش خواهند بود اما خوشبختانه تاکنون مورد خسارت جانی گزارش نشده است.
طغیان رودخانه‌ها در مناطق بارانی کشور
 در عین حال سازمان هواشناسی، نسبت به تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان‌های شمالی کشور و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: پیرو اخطاریه 15 مهر امسال به اطلاع می‌رساند به سبب تداوم فعالیت سامانه بارشی طی شنبه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و نیمه شمالی خراسان شمالی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد، در بعضی ساعات وزش باد شدید موقت در این نواحی پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس همین اطلاعیه، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود دارد.  از این‌رو توصیه می‌شود برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی اقدامات ایمنی به‌کار گرفته شود و از توقف در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها در نواحی بارانی کشور خودداری شود.

 


تعداد بازدید :  212