شماره ۶۸۳ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
عدد خبر

3.8 درصد کاهش تولید خودرو

ساسان قربانی سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو از کاهش 8/3‌درصدی تولید خودرو و تحقق 50‌درصدی صادرات خودرو در نیمه نخست ‌سال‌جاری خبر داد. به گفته وی در 6 ماهه نخست‌ سال‌جاری شاهد کاهش تولید نسبت به مدت مشابه ‌سال گذشته بودیم و شرکت‌های خودروسازی در شهریورماه امسال با حدود 50‌درصد افت تولید همراه بوده‌اند. درحال حاضر کمیته تعیین معیار مصرف سوخت تشکیل شده است.

9 هزار هکتار  اراضی کشاورزی برای اکتشاف نفت واگذار شد

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: واگذاری 9‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی خرمشهر به منظور اکتشاف نفت منطقی نبوده و این موضوع از راه قانونی پیگیری می‌شود. اکتشاف نفت در زیر زمین انجام می‌شود و واگذاری این مقدار زمین کشاورزی به این منظور غیرقابل قبول است. واگذاری این مقدار زمین از سوی یکی از مقام‌های دولت گذشته در حد یک ابلاغیه و غلط است.

50 ‌هزار چاه غیرمجاز درحوضه آبریز دریاچه ارومیه

مصطفی قادری مشاور وزیر نیرو گفت: 50‌هزار حلقه چاه غیرمجاز در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی به صورت غیرقانونی حفر شده است. وجود این تعداد چاه غیرمجاز و بیش از 38‌هزار حلقه چاه مجاز دیگر در این حوضه آبریز موجب شده که سفره‌های آب زیرزمینی خالی شوند و میزان روان‌آب‌ها کاهش یابند. همچنین با کاهش نزولات آسمانی، چندین‌هزار هکتار از اراضی دیم این حوزه نیز به اراضی آبی تبدیل شده است.

 


تعداد بازدید :  301