شماره ۶۸۳ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   کارت‌های بنزین کیف پول می‌شود| بیژن زنگنه وزیر نفت با بیان این‌که عرضه کارتی بنزین متوقف نخواهد شد، گفت: یکی از برنامه‌های پیشنهادی تبدیل کارت‌های هوشمند بنزین به کیف‌پول الکترونیکی با قابلیت پرداخت اعتباری است. به گفته وی فعالیت‌های زیادی برای اجرای طرح تخصیص گازوییل به ازای پیمایش انجام و برای نتیجه مطلوب چند سامانه به‌هم متصل شده است. هدف از اجرای این طرح این است که گازوییل که سوختی ارزشمند است بر مبنای پیمایش به خودروها تحویل داده شود.
   قیمت بلیت هواپیما به‌زودی آزاد می‌شود| علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی داخلی خبر داد و گفت: در آینده نزدیک قیمت‌ بلیت هواپیما آزاد می‌شود، البته این به آن معنا نیست که نرخ‌ها بی‌ضابطه افزایش یابد. سازمان هواپیمایی اجازه نمی‌دهد در این بخش اعمال انحصار روی دهد. پس از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، ایرلاین‌ها مجبورند برای آن‌که در فضای رقابتی موفق باشند، کیفیت خدمات‌دهی خود را افزایش دهند.
   صدور کارت حد اعتباری برای کارگران| مهدی حسین‌نژاد مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با اشاره به طرح جدید این صندوق گفت: با صدور کارت حد اعتباری از سوی صندوق ضمانت تعاون به فروشگاه‌های تعاونی‌، ‌افراد می‌توانند تا سقف یک‌میلیون و500‌هزار تومان مایجتاج خود را خریداری کنند. تعرفه کارمزد ضمانتنامه اعتباری برای ‌سال نخست به میزان 5/0 الی یک‌درصد مبلغ ضمانتنامه و برای سال‌های بعد به‌ازای هر ‌سال 15/0 الی 5/0درصد مبلغ ضمانتنامه است.
   اختصاص 10‌درصد قیمت گازوییل به راه‌آهن| محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام این‌که هنوز قانون تخصیص 10‌درصد از عوارض قیمت گازوییل به توسعه حمل‌ونقل ریلی عملیاتی نشده است، گفت: براساس آخرین مذاکراتی که در دولت انجام شده، این موضوع طی مهر یا آبان نهایی می‌شود. راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خیلی مشتاق است که این مبلغ را دریافت کند و دایما وزیر راه و شهرسازی نیز پیگیر این موضوع است.
   استخراج لیست ۵۰ طرح فوری آب| ستار محمودی قائم‌مقام وزیر نیرو با اعلام این‌که ۵۰ طرح اولویت‌دار که بیشتر آنها در بخش آب است، تهیه و لیست آن به سازمان مدیریت ارسال می‌شود، گفت: تا زمان تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، طرح جدیدی مگر به ضرورت آغاز نمی‌شود. منابع مالی کشور برای اجرای طرح‌های نیمه‌تمام صنعت آب و برق که ۱۶۰‌هزار‌ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در کوتاه‌مدت پاسخگو نیست.
   حذف شرط تأهل در دریافت وام
 80 میلیونی مسکن | آخرین تغییرات صندوق پس‌انداز مسکن یکم به کلیه شعب این بانک ابلاغ شد. براساس این ابلاغیه وام‌های40، 60 و 80‌میلیون تومانی خرید و ساخت واحد مسکونی به افرادی که متأهل یا سرپرست خانوار نیستند، اعطا خواهد شد. البته این متقاضیان باید بالای ۱۸‌سال بوده و درآمد مستقل داشته باشند. همچنین در بخشنامه جدید شرط سنی ساختمان به ۱۵‌سال افزایش یافته است.


تعداد بازدید :  345