شماره ۶۸۳ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
نامه‌نگاری متقابل وزیر امور خارجه و دانشجویان امام‌صادق(ع)
دانشجویان از هتاکی تندروها به ظریف عذرخواهی کردند

گروه سیاسی| 136 نفر از دانشجویان دانشگاه امام‌صادق(ع) نامه‌ای را امضا کرده‌اند که در آن نسبت به برخوردهای صورت‌گرفته با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در زمان حضور در آن دانشگاه ابراز برائت شده و تأکید کرده‌اند: ظریف باید همچنان در مسیر احقاق‌ شأن و حقوق ملت استوار باشد و با کسانی که احترام این ملت را حفظ می‌کنند متقابلا با احترام برخورد کند و لبخند بزند.
محمدجواد ظریف هنگامی که هفته گذشته برای حضور در مراسم مرحوم محمدرحیم‌ آقایی‌پور از جان‌باختگان حادثه منا و از دانشجویان دانشگاه امام‌صادق(ع) در این دانشگاه حاضر شد با عکس‌العمل شدید چند دانشجو مواجه شد که با فریادهای مرگ بر آمریکا به حضور وزیر امور خارجه اعتراض کردند.
حالا تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه امام‌صادق(ع) در نامه‌ای به محمدجواد ظریف نوشته‌اند: از این‌که برای حضور در مراسم بزرگداشت جان باختن دوست عزیزمان مرحوم محمدرحیم‌ آقایی‌پور که در فاجعه منا جان به جان آفرین تسلیم نمود و تسلای یاران و بازماندگانش، به دانشگاه امام‌صادق(ع) تشریف آوردید، سپاسگزاریم.
این دانشجویان ادامه داده‌اند: با خبر شدیم که امروز 15/7/94 چند نفری به گونه‌ای غیرمتعارف و یا دست‌کم به دور از شأن دانشگاه و دانشجویان امام‌صادق(ع) متعرض جنابعالی شده‌اند که به فرموده رهبری معظم انقلاب فرزند غیور این انقلاب هستید.
چنان‌که این دانشجویان نوشته‌اند: این مکتوب‌نامه صمیمانه‌ای است از سوی کسانی که شما و سیاست خارجی عزتمندانه دولت تدبیر و امید را دوست می‌دارند و علاقه‌مندند که نشان دهند عقلانیت در همه جا هست و طرفداران خود را دارد، اگرچه و هرگز: ناسزا نمی‌گوید، ناآرام نیست و عصبی نمی‌شود. این دانشجویان تأکید کرده‌اند: این نخستین‌بار نیست که تنی چند نام پرآوازه دانشگاه امام‌صادق‌(ع) را که همواره با خردورزی و فرهیختگی همراه بوده است، به نفع اقلیت بس اندک خود استفاده کرده‌اند.
اما محمدجواد ظریف هم پاسخ‌نامه امام‌صادقی‌ها را با اندکی تأخیر به دلیل خرابی اینترنت داده است و برای آنان نوشته: آن‌چه در دانشگاه اتفاق افتاد خلاف انتظار نبود و مرا زیاد ناراحت نکرد. توقع برخوردهای بسیار تندتر را داشتم و بسیاری به من توصیه
کرده بودند که به مراسم نروم ولی نتوانستم خودم را راضی کنم.
ظریف برای دانشجویان نوشته است: قبلا هم که برای دیدار مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی رضوان‌الله تعالی علیه به دانشگاه رفته بودم با برخورد مشابهی روبه‌رو شده بودم. لذا به این نوع مهرورزی‌ها که منحصر به دانشگاه امام‌صادق(ع) هم نیست، عادت دارم.


تعداد بازدید :  244