شماره ۶۸۳ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
روی خط خبر

امام جمعه موقت تهران: چرا برخی برای تصویب برجام عجله می‌کنند؟
حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تهران با اشاره به بررسی برجام در کمیسیونی که در مجلس شورای اسلامی جهت این کار در نظر گرفته شده بود، گفت: در این کمیسیون از همه صاحب‌نظران و کارشناسان دعوت کردم ولی آنچه در مجلس اتفاق افتاد در شأن نبود. چرا برخی عجله می‌کنند؟ به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: مجلس باید به مردم اعتماد بدهد چرا یکطرفه قضاوت شود؟ از مجلس توقع خاص داریم و باید به وظیفه شرعی خود عمل کند. وی در مورد فرمایش اخیر مقام معظم رهبری درباره مذاکره با آمریکا تصریح کرد: حکومت ما با حکومت‌های عالم فرق می‌کند و ما زیر پرچم
 امام حسین(ع) هستیم و داعیه نجات و هدایت ملت‌ها و امت‌ها را دارد.  خطیب موقت نمازجمعه تهران افزود: اگر کسی بگوید سازش کنیم و این به نفع ما است اما رهبر انقلاب فرمودند که مذاکره با آمریکا زیان‌های بسیاری را برای ما در بر دارد و هیچ نفعی در آن متصور نیست.

آیت‌الله‌العظمی سبحانی :منابر را سیاسی نکنیم
حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که مبلغان در منابر خود به قرآن و حدیث تکیه بیشتری کنند، گفتند: اگر مبلغان فقط به مسائل سیاسی بپردازند شایسته منبر نیست؛ اگرچه اثری فوری داشته باشد اما اثر دایمی ندارد درحالی‌که باید استخوان‌بندی منبر قرآن و حدیث باشد. به گزارش حوزه‌نیوز، این مرجع تقلید با بیان این مطلب گفت: مبلغان باید بدانند سربازان
رسول خدا(ص) و امیرمومنان(ع)، امام‌صادق(ع) و امام رضا(ع) هستند و بقای اسلام به تداوم تبلیغ است، آن هم در ماه محرم که بسیار موثر و ارزشمند می‌باشد. وی افزود: اگر فقط به مسائل سیاسی بپردازیم منبر ما اثر فوری دارد اما اثر دایم ندارد درحالی‌که باید استخوان‌بندی منبر را قرآن و حدیث تشکیل دهد، بعد از آن به‌عنوان ضرورت و نمک مجلس یک مسأله سیاسی هم بیان شود.

عارف: اصرار داریم به گونه‌ای عمل کنیم که ترکیب مجلس آینده تغییر کند
رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان این‌که کشور در چند ‌سال گذشته در مسیری پیش می‌رفت که بسیاری از دلسوزان نظام را نگران کرده بود، گفت: جریانی از بعد از خرداد 92 با هر اقدامی که توسط دولت انجام می‌شود، مخالفت می‌کند به‌خصوص در بخش‌هایی از مجلس دیده می‌شود که به جای همکاری با دولت برای پیشبرد اهداف مورد نظر دولت مانع‌تراشی می‌کنند به همین دلیل اصرار داریم در انتخابات مجلس به‌گونه‌ای عمل کنیم که ترکیب مجلس تغییر کند.  به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورایعالی استان‌ها با اشاره به اهمیت شورای شهر و روستا به‌عنوان مرجع قابل اعتماد برای مردم و حاکمیت، گفت: بعد از گذشت چند ‌سال از فعالیت شوراها به نظر می‌رسد باید در قانون شوراها بازنگری صورت بگیرد البته منظور از بازنگری در قانون شوراها به منزله محدود کردن اختیارات شوراها نیست، بلکه باید سازوکار روشن و شفافی درخصوص وظایف شوراها تهیه شود به‌طوری که حتی‌الامکان امور اداره شهرها و مسئولیت خدمات شهری به شوراها محول شود.  وی با اشاره به تلاش جریانی برای القای حس ناامیدی در کشور، خاطرنشان کرد: جریانی از بعد از خرداد 92 با هر اقدامی که توسط دولت انجام می‌شود، مخالفت می‌کند به‌خصوص در بخش‌هایی از مجلس دیده می‌شود که به جای همکاری با دولت برای پیشبرد اهداف مورد نظر دولت مانع‌تراشی می‌کنند به همین دلیل اصرار داریم در انتخابات مجلس به گونه‌ای عمل کنیم که ترکیب مجلس تغییر کند.

وزیر اطلاعات: امنیت قبرستانی با منطق قرآن سازگار نیست
وزیر اطلاعات با بیان این‌که امنیت بی‌روح و قبرستانی موردنظر نظام اسلامی نیست، تأکید کرد: تجسس در زندگی مردم باعث ناآرامی می‌شود واسلام آن را منع می‌کند. به گزارش ایسنا، حجت‎الاسلام‌والمسلمین علوی در گردهمایی مبلغان محرم در مدرسه فیضیه قم با اشاره به امنیت سکینه‌آور به‌عنوان امنیت مدنظر قرآن اظهار کرد: امنیت قبرستانی موردنظر قرآن نیست و قرآن امنیتی توام با سکینه و آرامش و نشاط را برای مردم می‌خواهد. وزیر اطلاعات با بیان این‌که ارهاب تنها برای مدیریت ترس در دشمن است، گفت: ارهاب برای ایجاد امنیت در جامعه اسلامی جایی ندارد و در قرآن هم حتی یک مورد یافت نمی‌شود که توصیه به خشونت برای ایجاد امنیت در جامعه داشته باشد، از این رو ما حق نداریم مرتکب فعل حرامی بشویم که بخواهیم امنیت بیاوریم مگر این‌که مصلحتی در کار باشد. وی عنوان کرد: هرقدر کرامت افراد جامعه حفظ شود مطمئنا امنیت نیز بیشتر خواهد شد زیرا به تعبیر روایات کسی مرتکب گناه می‌شود که برای خود کرامتی قایل نیست.


تعداد بازدید :  315